Var nyss på eragons
och lämnade marsvinen där, dom ska få lite semester från oss hehe ;) dom ska vara där i tre veckor eftersom vi ska ut med husvagnen och då flyttar vi runt väldigt mycket, annars hade vi haft med svinen. och när vi kom dit… herregud vad mycket marsvin det var där! sprang runt marsvin i en stor inhängnad, i burar, boxar ja överallt fanns marsvin! synd att jag inte tog bild, men ska göra det när jag hämtar dom… det är så tomt utan dom! ingen att gosa med, ingen som stökar runt i höet.. men får tänka på att dom har det bra på sommarkollot. sedan så har ju jag sagt här inne i ett inlägg att Melvin har en knöl på nacken.. vi var hos veterinären som sa att det är inte så mycket att göra, bara vänta tills han börjar få ont av den. men när vi kom till eragons sa fick hon som har eragons titta på melvins knöl, och sa att hon inte litade på våran veterinär eftersom hon inte trodde det var en tumör, utan en "vanlig" fettknöl! jag blev jättelättad! men vi vet inte än, men hoppas, hoppas, hoppas…
när jag var där blev jag även väldigt sugen på att skaffa två till… men vi har ju inte plats :( synd, för jag såg så många fina marsvin, speciellt ett cremefärgat marsvin med lite vitt uppe på huvudet hehe..
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Vad kostade det att lämna in marsvinen för semester? :)
350 kr i veckan för två stycken :) dom har det verkligen jättebra där, får spinga ute och tugga gräs, snacka med andra marsvin (jag har en kastrat och en hona) och hon ägnar verkligen all tid åt dom :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Okej, jag funderar nämligen själv på att lämna in mina grisar där när jag åker på semester :) haha fast jag har 9 stycken :) Jo Irene tar verkligen bra hand om dem, 2 av mina kommer därifrån. Fantastiskt ställe hon gjort åt dem :)
okej, oj 9 stycken var inte dåligt ;) själv har jag ju bara två, haft tre och alla mina marsvin har och kommer komma från eragons :) om jag hade haft plats hade det säkert flyttat in två till här om tre veckor men nu har jag ju inte det… ja säkert 7-9 stycken sprang i en hage och kuttrade och pep och sprang och levde livet i höet, husen och tunnlarna haha
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
haha de har till och med ett eget rum i huset nu mina grisar ;) Jo det är väldigt lätt att ta med sig nya familjemedlemmar hem när man är där, hände mig. Var där för att hämta hem en kastrerad hane, men fick syn på en liten hona, otroligt söt, så då blev det en till som fick följa med hem den dagen haha :) Jo sen är det ju det med plats också, jag slängde ut mammas grejer ur strykrummet och gjorde det till marsvinsrum :)
Jag hade väldigt gärna haft ett eget rum till mina, men för tillfället har vi tyvärr inte det.. så det får räcka med mina två så länge :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Eragons är toppen! Har själv två killar som skall flytta ner i helgen men de stannar där tills de hittar nya hem. Är helt övertygad om att de kommer få det så bra de bara kan hos Irene.
dom har jag nog sett på eragons hemsida om jag inte minns fel… väldigt fina killar :) är det frej och bruno?
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#8 Ja det stämmer. Jag förstår inte riktigt varför de "blivit kvar" i snart två år hos mig i väntan på nya hem men jag antar att flickor med låmnga luggar och virvlar är mer poppis än bruna teddykillar…
#9 fattar inte heller varför grabbarna blev kvar så länge! Båda är ju bedårande! :) Sniff hälsar!

#9 tycker det är konstigt hade inte vi redan haft tjejer så hade vi haft hanar tycker dom är så charmiga :-)
#9 men dom var ju bedårande! teddysar är ju jättemysiga… :) ska bli kul att se om dom är där när vi hämtar våra svin :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Åh Eragons! Det var verkligen längesedan jag var där, vi köpte två svin därifrån. Det var verkligen kanon där och Irene tar hand om de och hanterar de superbra! :)
#13 ja verkligen! det är som skara sommarland fast för marsvin haha :P
_(f.d MelvinMimmiLufsen)