Dissar Granngården!
Förra veckan var jag på Granngården för att köpa Lättströ (hampaströ). Jag är inte där så ofta för det ligger en bra bit bort, utan passar på att köpa så mycket som går in i bilen när jag väl är där. I vilket fall som helst tog jag både två och tre varv utan att hitta ströet. Frågade slutligen personalen som meddelade att de slutat sälja lättströet! Vilken besvikelse! Vad finns det nu för alternativ till oss som inte vill använda kutterspån?
Lättströet har jag tyckt om, det har även varit bra pris på det. Men nu kan Granngården bara erbjuda vanligt kutterspån. Jag vill ju ha ett enkelt (inte fleece som enligt mig är för tidskrävande ;)) bottenmaterial och inte spån av barrträ.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
jasså? i Kungsgården (Gävleborgslän) så finns det att köpa iaf det är faktiskt bra,kostar 149/bal,va tråkigt att dom sluta sälja de
Skynda dig och hamstra i så fall, jag åkte till Sollefteå och hamstrade 3 balar (får inte plats med fler i bilen) För när de har sålt slut på sina lager tar de inte hem mer:(
Det finns en gammal tråd om lättströet och ev alternativ. Jag minns inte vem det var men det var en som testade något annat när det inte gick att få tag i lättströ. Tydligen var den personen jättenöjd.
Hittade tråden det var Jarado som skrivit om det och använder hampaströ nu.
Länk till tråden
#3 Tack, den tråden hade jag missat. Googlade fram andra företag som säljer hampaströ och hittade ett som jag mejlat.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
easy strö funkar med kanon=))
#1 Finns det Granngården i Kungsgårn? Lättströet är slut i Gävle i alla fall….
# 5
Va e Easy-strö för nått? Spån-liknande eller toalätt-liknande? = ) å var köper man det?
#6japp det finns Granngården i Kungsgården,så om du har tur så kanske de finns lättströ kvar,men du kan ju alltid ringa och kolla med dom och finns det kvar så kan du be dom lägga undan tills du kommer
tänkte bara tala om att jag köper mitt hö på Granngården i Kunsgården de är så fint,jag har köpt på en djuraffär förut och av flera bönder men har varit missnöjd med de så därför köper på Granngården och är mycket nöjd med de en bal kostar 65 kr men de är de värt tycker jag,,
#7 mer som spån. Köpte mitt hos en "bonde"/försäljare i närheten. Funkade bra fast jag blandade mitt med STL :) (dock säljs inte STL på mitt granngården nu..)
#10 Jag tycker inte att det är mer som spån?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#11 jag säger bara vad jag tycker!
#12 har onte sagt att du får det! Skrev vad jag tyckte precis som du så du behöver inte vara otrevlig?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#13 var inte otrevlig, skrev ingen smiley bara. Alla får tycka vad dem vill och du riktade din kommentar till mitt inlägg. :)