Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 1043 ggr
Lyan
0

Babykula redan?

Jag tycker mig redan ana en babykula på Aitlin och hon har bara gått med hane i 4-5veckor. Hennes spenar har också blivit större, inte som av mjölk men ändå synbart större.

Betyder detta att hon har massor av bebisar i magen eller kan det bli så pga fostervatten tex? Kan inte komma ihåg om jag har haft någon hona som visat en tydlig kula så tidigt

Sandra-B
0

Haha, jag har ungefär samma känsla här hemma! :-)

Alice blev parad den 1 juli (23 dygn idag) och när jag flyttade henne från Elvis idag så blev jag minst sagt förvånad då jag tycker att hon redan blivit smårund och baktung. Tänkte att jag skulle väga henne för att kolla hur mycket hon har ökat sen parningen men har inte gjort det än.

Jag hoppas verkligen att det inte beror på många ungar utan snarare att hon ätit lite för mycket eller att det är mycket fostervatten som du skriver, men är lite rädd att det tyvärr gör det. Har nämligen hört av andra som haft honor som sett dräktiga ut redan runt fjärde veckan där det blivit sex-sju ungar… :-s

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Lyan
0

Ojoj, 6-7 ungar i samma kull vill jag verkligen inte ha :-O Håller tummarna på fostervatten då!

Känner mig minst sagt lite ringrostig på avelsbiten, kommer inte ihåg när mina andra töser börjat bli baktunga :-/

Sandra-B
0

Nu ikväll när det var matdags blir jag fundersam om hon kan ha kastat ungarna :-( Kan inte hitta något i buren, men de är nystädade idag och jag kollade varken henne eller buren efter något sådant då.

Hon är sådär "sladdrig" om magen nu och jag tycker att jag kan ana lite blodrester i rumpan på henne… :-/ Hon har även gått ner lite grann i vikt (dock inte någon oroväckande nedgång). Pigg är hon i alla fall och hon har bra aptit.

Omparad direkt nu blir hon inte om det nu är så att hon kastade eftersom Elvis flyttade ut igår - vilket kanske skulle kunna vara en bidragande orsak om det nu har hänt då Aztrid var lite elak mot henne ett tag igår…

Har för mig att jag läst om någon mer som misstänkt att honan kastat men att det ändå blev ungar som planerat så jag hoppas att det blir så här också.

Jag har för mig att jag tycker att man kan börja ana bebisbulan vid vecka 5-6 men just nu känner jag migt helt virrig när det gäller det ;-P

Kan ju iaf hoppas på att det blir maximalt fyra ungar, tycker egentligen att två-tre är mer lagom men fyra är okej ;-)

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Lyan
1

Nej, vad tråkigt! Har också hört om honor som har blött/kastat någon unge och som sedan har fött en kull iallafall. Hoppas att det är så för Alice också!

Jag tycker att 1-3 ungar är lagom så jag håller tummarna på fostervatten :-P

Syrran hennes är fortfarande lika slank som alltid så får se när jag kan börja ana bebiskula på henne