Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 3358 ggr
mopsen12
0

Vad äter era marsvin?

Mina får grönsaker t ex. tre romansallad blad och hö på morgonen, samt hö + grönsaker (t- ex två körsbärstomater, lite gurka och sallad) på kvällen. Frö fyller vi på när det börjar bli tomt i skålen. Skrattande

Vad ger ni era?

Tyvärr är inte mina förtjusta i vitkål, jättetråkigt verkligen för det innehåller ju så mycket bra!

[Quickeman]
1

HÄR kan du läsa om grönsaker.

Sallad, gurka & sådant är det "ingen mening" att du ger, då det nästan bara innehåller vatten i alla fall.

Fridaaaa
0

Frö? Varför ge frö? Det är inte nyttigt för marsvin.
Och tomater kan lätt ge munsvamp. Och som #1 sa, är sallad och gurka meningslösa grönsaker, duger bara till godis:P

Mina får c-vitaminrika grönsaker var dag. 1 grönsak/dag sommartid plus maskrosblad, gräs, hö och vatten. Även pellets och lite havre (skinny)

Vintertid: 2-3grönsaker/dag, hö, vatten och pellets&havre,

Skinnysarna får även havregrynsgröt (utan salt i).

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

mopsen12
0

Cavy cuisine oxbow tror jag det hette? Det har jag läst ska vara bra i alla fall? Pellets borde jag skrivit, men vi kallar det frö här hemma, så.

Jag ger inte tomater ofta just på grund av den orsaken, men att ge en körsbärstomat/marsvin en gång i veckan är inte farligt, precis som det stod i den bra artikeln quickeman tipsade om. På vintern äter de massvis med grönkål, smaskens!

[Maijah]
0

Cavy Cuisine är utmärkt pellets!

Jag märker ibland att grisarna blir kinkiga med vissa grönsaker när de ett tag fått godare grönsaker.. då är jag lite elak och ger bara sånt de inte vill ha under några dagar, och det blir alltid uppätet till slut. De blir så himla bortskämda annars ;) Mina får mycket broccoli, vitkål och rotfrukter. Men det varierar lite beroende på vad det är säsong för. Stjälkselleri innehåller mest vatten men är väldigt poppis som godis här hemma! Fast marsvinen luktar buljong/grönsaksoppa enligt min mening ett bra tag efter att de ätit detta *s*.

mopsen12
0

Ja, mina älskar broccoli, och att tugga på morötter. Min Chili är helt galen i persilja. Skrattande

Fridaaaa
0

#3 Ja det är ju ett bra foder. Reagerade just på "fröer" hehe :P

mopsen12
0

#6 Jag förstod det, det är bra att du reagerar! Skrattande

Fridaaaa
0

#7 :) Har du bilder på dina marsvin? Hade gärna velat se dem :)
Supersöt mops har du på din avatarbild ;) Älskar svarta mopsar:P

mopsen12
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#8 Tusentals bilder! Haha, fotar mina djur nästan varje dag… Skrattande Här en när de har "golvtid" på balkongen.

Moppen Sasha tackar, Flörtja, jag har alltid velat ha en svart mops. De gula är också fina men jag är mer för svart så. :D

mopsen12
0

Familjen samlad, fiskarna fick inte plats…

mopsen12
0
Fridaaaa
0

Naw vad söta dem är!:D Både marsvin och mops ;) hihi :D

mopsen12
0