Namnförslag?
Jag ska hämta hem en teddyhona på söndag och funderar nu på vad jag ska döpa henne till.. har ett par namn som jag inte kan släppa riktigt och som jag faktiskt gillar. Vill dock inte ha typiska namn utan det ska vara unikt och udda, som min hona Kitsune =)
Namnen är;
Cinna ( kanske Cinnamon?)
Saphir eller Saphira..
Suzu
Kawa
Namnen som klingar bäst i mina öron är Suzu, Kawa och Cinna! :) Jag vill att det ska passa hennes utseende, vad tycker ni?
Har bifogat en bild ifrån uppfödaren, det är teddyhonan högst upp till höger som jag kommer hämta på söndag :) Jag läääängtar!
Så bomba mig med unika namn nu, blir jätteglad då! :D
Giny är fint tycker jag. :)
Sahira
Diodora
Aliana
Sar-rani
Shiga
Kindana
Några stycken iaf (: Något kanske du tycker passar eller så kan du ju mixa o trixa lite ^^ haha. Ursöt liten tjej iaf! :)
Eftersom du redan har ett japanskt djur-namn kunde du ju kanske göra ett tema av det? Några förslag som jag iaf tycker är gulliga:
Mujina = grävling
Ookami = varg
Shishi = lejon
Tack för alla namnförslag, funderar fortfarande en massa. #3 Ja det var lite av min plan då namnen Kawa och suzu är japanska flicknamn ^^ vill som sagt att namnet ska klinga bra med Kitsune också. Så svårt det ska vara haha! :)
#2 Diodora var ju urgulligt.. :D Dock vet jag inte om donnan ser ut som en :( #3 Shishi gillar jag jättemkt men det känns lite svårt att säga av nån konstig anledning :/ :)
Du kanske kommer på det när hon kommit hem o ställt in sig så att säga? :) Sök på namn på google så brukar det komma upp listor på olika namn osv, du kan ju prova att söka på japanska namn o se vad som ploppar upp :)
#6 Det blev tillslut en Kawa som fick flytta in hos oss :) Så fort jag fick se hennes söta ansikte så stod det klart vad hon skulle heta! ^^
Jo sökte som sjutton på google, det var så jag fann namnen Suzu och Kawa! ^.~