Drive-in-pet i Jönköping
SMF Östra anordnar en drive-in-pet på Djurmagazinet (vid ÖB) i Jönköping fredag den 15 juni kl 14-17.30.
För mer info ring Malin 070 582 4 889 eller maila smfostra@hotmail.com
Det är ju nu på fredag ju! Det måste jag genast kolla upp!!
Alltså man behöver inte anmäla sig innan?
Helena
drive in betyder att man anmäler på plats
Okej, då var det som jag trodde :)
Helena
Jag har ingen bil på fredag men hoppas jag kan ta mig dit med tåget. Jobbar först så blir snärjigt men kanske hinner, det beror på hur länge man kan anmäla djur. Jag menar, man kan väl inte anmäla djur ända till halv sex? Men jag hoppas kunna ta mig dit. Vore bra träning för mina tjejer. Hade gärna tagit med killarna också men det går inte för tillfället.
#0 Vet du nåt mer om detta? Hur länge man kan anmäla? Vad det kostar? Miniålder 2 månader eller?? Har mailat Östra också.

Vi räknar med att ha bedömning succesivt under tiden vi är där, så man får sitt marsvin bedömt när man kommer. Hinner du inte till 17.30 så kan vi säkert förlänga tiden lite. :)
Vi gör samma bedömning som på en petutställning, men har ingen final med 1, 2, 3 osv
Jamen då är det inga problem för mig att hinna dit. 'Tror det går ett tåg nåt efter ett o sen får jag ta bussen till Djurmagazinet, men jag bör ju va där till tre eller innan i så fall!
Låter ju som en bra träning, både för marsvinen o mig. *ler*
Hur "farligt" är det om de har nåt sår? Blir de diskade direkt?

Vi kommer inte att diska några djur, däremot får man vara beredd på att vi kanske påpekar vissa saker. Säger vi t ex att klorna är för långa, så kan man lära sig att klippa dem till nästa gång man ställer ut. Man lär sig jättemycket om marsvinsskötsel genom att ställa i petklass.
Självklart ska det ju påpekas om det är nåt som är fel eller kunde vara bättre! Annars lär man sig ju inte. 
Tänkte bara ifall jag vågar ställa ut mina skinnypojkar. Det vart ju slagsmål förra veckan så jag fick dela upp pojkarna. Skinnypojkarna fick ju då en del rivsår. De är nästan läkta nu men lite syns det ju fortfarande. O jag vet ju självklart att de inte ska ha sår utan tänkte om jag ändå kan ta med dom då det känns som bra träning både för dom o för mig. Sen förstår jag ju att de får nerslag/avdrag för såren!