Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 1039 ggr
[NKHM]
0

Peruan med virvlar

Hej!

Jag har en fråga ang. peruaner som jag hoppas någon kan hjälpa mig med! Min peruan har de 2 rastypiska virvlarna på bakdelen men han har dessutom fler virvlar på sidan (vid revbenen bakom frambenen). Får en rasren peruan ha extra virvlar på andra ställen än bakdelen eller får de bara ha 2 på baken?

Tacksam för svar!

/Katrin

Zakarias
0

Nej det är inte godkänt. Han skulle bli diskvalifiserad på en utställning. :/ Man brukar väl kalla såna virveltroll? :)

[NKHM]
0

Tack snälla för svar! Jag vet tyvärr väldigt lite om peruaner men försöker lära mig. Då kan man anta att han är en blandis. Han ser rasren ut "på håll" men när man lyfter pälsen ser man små virvlar. Det är väl den långa pälsen som gör att man inte ser dem direkt. Istället för att vara världens sötaste peruan blir han nu världens sötaste virveltroll… och det är inte så illa det heller :)

Om man nu skulle få en kull efter honom, hur stor är sannolikheten att ungarna också får extra virvlar?

/Katrin

Cavia
0

Fast blandis behöver han inte vara, det förekommer rätt ofta att peruaner har extra virvlar.

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......