Göda en liten dam??
Behöver veta bästa tipsen på att göda en liten sheltiedam på 3½ år!
När vi fick henne 1/4 så sa uppfödaren att hon vägde 1100 gr.
Sen hon blev burkompis med Fendi så har hon gått ner lite i vikt för Fendi e en riktig liten bitch å måste vara först till all mat som serveras å Juliette e väldigt försiktig.
Dom har fri tillgång på hö…c-vitaminrika grönsaker 2 ggr/ dag å pellets å havregryn. Å några ggr i veckan gör jag gröt på kruskakli.
Har börjat ta upp Fendi innan jag sätter ner gröten för att Juliette ska få kunna vara först å äta ordentligt innan Fendi roffar åt sig det mesta ( matvrak )
Så snälla bomba mig med tips snälla!! 
Det du redan gör är väl en bra grej - alltså att ta ut Fendi så att Juliette hinner äta. Du skulle även kunna ha fler matskålar? Baradet första jag kom på :)
Ja jag hoppas det funkar! Började igår med det men ska testa det å se om jag märker nån ändring.
ska testa dubbel uppsättning matskålar oxå!
Förresten…har tjejer oxå en "slyngelålder" ?? Fendi e 6 mån å burrar å kuttrar rätt rejält…tänkte det kanske va samma som med kullbrodern…som e ganska dryg mot sin burkompis.
Jag märkte med min Stella som är ungefär 6 månader,förra veckan tror jag det var att hon höll på och "burrade" sig och höll på mot Bella i en dag. Sen har det varit lugnt. Så det måste ju betyda att de börjar bli vuxna och vill göra anspråk på vem som ska få bestämma? :P
Angående maten så får du nog sära på dem när det är matdags så att Juliette får äta i lugn och ro,det är nog det bästa alternativet tror jag :)
# 3
Ja jag särar dom nu varje gång…så Juliette får äta av gröten å grönsakerna ifred innan Fendi får sitt.
Känner mig lite dum att jag inte har tänkt på det innan
men jag hoppas hon ökar i vikt nu iaf. Hon gick ner i vikt när vi fick henne från 11oo gr till 922 gr å där har hon stannat…inte minskat mer. E pigg å glad å framme men stackare som inte fått äta sig mätt!
*tjooohooo*
verkar funka bra det här med att ta ut Fendi!!!
25/7 922 gr
26/7 946 gr
27/7 970 gr

Man kan inte tänka på allt :) Låter jättebra att hon ökar i vikt!