Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1477 ggr
Teddymarsvinet
0

Vad för shampo andvänder man?

Hej! Mitt marsvin börjar bli lite fet i pälsen även lite mjällig & skulle nog behöva att ta ett litet varmt & skönt bad. Det är detta med shampo! Vad kan man andvända för schampo? Går det bra att andvända milt hundschampo?

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

diva
0

Jag använder Lactacyd. En underlivs tvål utan parfym. Jag tror man kan använda barnängens shampo också, men den ska vara utan parfym. Rätta mig om jag har fel någon.

Teddymarsvinet
0

Okej, går ohyre schampo bra? :)

/p>

diva
0

Vad är det för ohyreshampo du har då? Har dom Ohyra?

paulina-amark
1

Ja det går bra att använda milt hundschampo. Onödigt att använda ohyreschampo om de inte har ohya :)

Misarn
0

Vi använder oparfymerat barnshampo, så snällt mot huden och så får dom fin päls =)

Sagaelf
0

Jag andvänder vanligt gnagarschampo. Har hört att vissa inte tycker dom blir helt rena av det, men det tycker jag de blir (kanske iofs beror på villket..), dessutom luktar de som sig själva väldigt snart igen :)

[Maijah]
0

Ett tips är att köpa Fungoral Shampoo, finns receptfritt på apoteket, tar bort allt mjäll och rengör milt. Det är speciellt mot just mjäll.

Fridaaaa
0

Jag har hexocilschampoo :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Teddymarsvinet
0

Tack för alla svar! Badningen gick super & hon bara njöt ;) Jag tyckte att jag såg lite prickar som rörde sig i pälsen, så jag duschade henne med ''PLC Dog & Cat'' Har nämligen hört att många andvände den mot just Ohyra!  & nu efteråt så finns det inte ett spår av mjäll eller Ohyra! ;)

/p>

[Maijah]
0

#9 Fast om det är just Ohyra hon har måste ni ju kolla upp det, och sedan behandla med upprepade ohyre-schampoo bad och sanering av bur så gott det går. Låter nämligen som Static.. men kan ju vara något annat.

Teddymarsvinet
0

#10, Har behandlat mina råttor med PLC cat & dog, man ska massera in scampot 2 gånger & låt verka i ca 3 min! Detta skall jag göra igen om 2 dagar.

Dock syns det inget men jag vill vara säker.

/p>