Många djur..
Ni som har både marsvin, kaniner, hundar och katter och kanske andra djur..
Känner ni att ni har tid för alla djuren?
jag har två marsvin men vill gärna ha en hund. Bara rädd att marsvinen ska komma i andra hand då en hund tar mycke tid.
hur gör ni?
Jag har hund, katter, kaniner, marsvin och höns :P
Hunden är ju med nästan hela tiden när vi är hemma och katterna kommer när dem vill ha kel och uppmärksamhet.
Marsvinen kelar jag mycket med på kvällarna och kaninerna mycket på dagen, men skiljer såklart, beroende på hur jag jobbat (sommarjobbar)
Men prioriterar djuren i första hand :P Är knappt med vänner isv :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Men hur gör du om du vill åka bort? har du nån som passar dom?
Här finns det 1 hund, 3 kaniner,15 marsvin & lite fiskar. + Att jag är dagmatte 07-16 varje dag eller när behov finns.
Alla djuren får sitt-utan problem.Idag var jag ute hos kaninerna 06,30. Ena har redan både varit i sele & hage.
Jag reser aldrig bort. Över natten någon gång/år när jag & mannen ska få egen tid. Sen har jag barn & höggravid just nu.
Tror mkt beror på vad man prioriterar. Jag lägger min energi & pengar på djuren & självklart barnen.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Ja det är sant. Men ibland behöver man komma bort. :)
Hur gammal är du ts?när man är yngre har man lättare att tappa intresset o om då fokusen behövde hamna på två olika sorters djur är risken väldigt stor.de ovan skriva verkar äldre o då har man lättare att ta sig själv i kragen o sprida ut tiden:-) jag säger inte att du kommer att glömma marsvinen,du kanske är superduktig o mogen.menar att risken nog finns där.men om du är medveten om den o är redo att vara strikt på dig själv o ge båda djuren tid varje dag många år frammåt,då går det :-)
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
#4 Jag har INGE behov att åka bort. Vi tar turer med båten ut till vårat sommarställe ute på en stor ö. Då stannar mannen & sonen kvar & jag åker hem. Trivs bättre hemma.
I vanliga fall jobbar jag 50% men nu sjukriven pga graviditet. Jag blir 29 i Oktober..
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#2 Åker aldrig bort ;)
Annars, om jag mot förmodan skulle göra det, så åker svärmor bort och kollar till dem och ger mat :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har 2 marsvin, en valp och ett akvarium, inte så mycket jämfört med många här, men det är vad jag känner att jag klarar av just nu. Nu när jag har valp kräver hon ju såpass mycket att jag bett mamma hjälpa mig med matningen av marsvinen. Men städning av bur och akvarium, matning av fiskar och så ofta jag kan till marsvinen plus allt som rör valpen gör jag. Det är vad jag känner att jag klarar av nu. Sedan när min valp blivit äldre och inte är lika krävande som hon är nu ska jag köpa ett till marsvin. 
Nu kanske det är lite mindre uppmärksamhet till marsvinen men jag tar upp dem så ofta jag kan med en valp hängandes i byxbenet eller hoppandes upp och ner som en studsboll…