Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbilderfilmer
Läst 3314 ggr
Lyan
10

Hemma hos oss

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Passade på att fota mina tjejers (och Honeys också såklart) "bur" när jag städade sist. Tänkte att det vore kul att visa hur mina bor :-)

godisgrisen
0

Vilka vidder :-)! Mina lägenhetsgrisar är gröna av avund.

Lixim
0

Jättefint.  Tänk att kunna ha det så stort till sina grisar.

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

_Charlie
7

Jag måste lämna tråden innan du har ett gäng marsvin med packade resväskor vid dörren. ;)

Galet! :D

Lyan
3

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ni får skicka hit dem på semester :-P

Mina marsvin har tydligt talat om att de är nöjda nu för varken Honey eller Sanna rymmer och framförallt Honey har varit omöjlig att hålla inne i buren. Mindre utrymme så får jag jaga marsvin över hela lokalen XD Riktigt skönt att slippa behöva barrikadera hela buren, det har jag nog av hemma för jag har fått sätta kompostnät runt killarnas bur för att hålla Yohnny inne. 3,5kvm och 40cm kant räcker inte för att hålla honom inne…

Honey visar hur man rymmer ;-)

Mollertons
0

Oj vad stort och fint de har det! :)

En riktig liten utbryterska den där Honey!! :D Så söta!

Mvh Majéla på Mollertons www.mollertons.n.nu

Lyan
5

#5 Tack!

Honey hälsar att han är en kille, om än med tjejigt namn och utan kulor ;-)

1da98
0

Så härligt du har till dina marsvin! :)

Vilken smart lösning med inredningen och golvet, det kan inte gå åt så mycket spån trots att de är den största bur jag sett? ;)

Man kan inte bli annat än avundsjuk Flört

// Ida och marsvin.

"Djur är som vatten, det går inte att leva utan de ♥"

Lyan
2

#7 Tack :-)

Det går ca en spånbal i månaden på 21 marsvin. Varje "låda" rymmer en spånbal och eftersom jag har lakan så behöver jag aldrig städa allt. När det börjar ta slut på spån i en låda så tömmer jag över det som är kvar till hölådan (som blir smutsigast och därför städas mest) och fyller på nytt.

Och eftersom golvet är av betong så behöver jag nästan aldrig klippa klorna :-P Bara gör lite finputs emellanåt.

Papperspåsarna som ligger i bakgrunden har en kudde i varje påse, jättepoppis att sova i, och när påsen börjar bli uppäten så är det bara att byta.

Lysramperna som syns är med dagsljusrör så de får tillräckligt med UV-ljus trots att där inte finns några fönster. Sedan har Nellie ett "solarium" med reptillampa där hon solar flera gånger i veckan eftersom hon är satin

Charlotta-B
0

Jätte härligt med dessa ytor.
Men är det inte väldigt lätt att det blir kallt på betonggolvet?

Charlotta-B

kodex
0

Åh herregud vilket marsvinsparadis! Det var det "värsta" jag sett :D

Cola&Bacardi
0

Jättefint! :) Hur många svin har du för tillfället Lyan? :)

Mvh Linnea 

millib
0

Mysigt och underbsrt!!! Visst ör det en källare? Önkskar jag hade sådana ytor till mina svin ;)

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

Creation
2

Verkligen underbart! Det ser ut som en liten marsvinsstad med de fina husen också. ;)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

ellinor98
0

Vilket marsvinsparadis! Skrattande

esvard
0

ÅH gud va fint! Skrattande Där skulle jag kunna sitta hela dagen lång o bara titta på alla små grisar. Mina marsvin får nöja sig med liiiiite mindre boende, men jag säger som charlie, det skulle inte förvåna mig om de smyger över till dig med resväskorna!Flört

Lyan
1

Tack :-D

#9 Jag har en värmefläkt på vintern och så får de extra mycket spån i lådorna när det är som kallast (ca 14-15 grader)

#11 Jag har 22st allt som allt. 17 i buren på bilden, 4 hemma i lägenheten och en ny hona som ska flytta in till storflocken när hon blivit lite hemmastadd

#12 Japp, en gammal cykelverkstad med tillhörande lagerlokal

#15 Hahaha

Charlotta-B
0

#16 okej, Men blir inte själva betongen kall? Fast det blir det kanske inte om det är varmt i rummet?

Menar inte nått illa bara nyfiken =)

Charlotta-B

Lyan
0

#17 Jo, rätt kall blir den men inte värre än att jag kan sitta på den utan att frysa. Marsvinen är mest i lådorna med spån och går bara på betongen när de ska förflytta sig

Charlotta-B
0

#18 okej =)

Charlotta-B

BellaDonna2
0

ÅÅÅÅh så stort å härligt!! Filmen var klockren, barikaderade själv så de inte kunde smita men lik förbannat så sliank de ut de små rackarna ;( hehe. Har du gjort deras små hus själv eller är de köpta??? Så himla fina, måste veta! :D 

p.s, vet att tråden är ett tag sen men varför låta en bra tråd självdö?! ;)

Lyan
0

#20 Tack :-D Honey är vääääldigt målmedveten när han har bestämt sig för något ;-)

Tack så mycket, jag har byggt husen själv :-) Brukar sälja här på mif ;-) Just nu är de slut men det kommer byggas nya snart

BellaDonna2
2

Ja bygg mer hus! :)

Lyan
2

Har fotat killarnas burar nu :-)

BellaDonna2
0

O fint!!, hur stora "burar" har de egentligen? =)

[morat]
0

Riktigt snyggt! De ser ut att stortrivas. Glad

Lyan
0

Tack :-D

Tjejernas bur vet jag inte hur stor den är, ca 20kvm tror jag. Killarna har 3,5kvm var

Lyan
7

Hm, jag får nog kolla över mitt ögonmått för när jag mätte tjejernas bur så visade det sig att den var 40kvm :-O Den är alltså laglig för över 250 marsvin!

godisgrisen
0

Ha ha! Glad

[EllenAlicia]
0

kan dem inte hoppa över och rymma i den buren i mitten på bilden högst upp

Lyan
0

Om du menar den med blåa lakan så är det meningen att de ska kunna hoppa i och ur :-)

[EllenAlicia]
0

okej :)

[saphirasmarsvin]
1

Så fint och härligt ni har det :D Marsvinsparadiset!

mopsen12
1