Bajsar och kissar i sitt hus
köpte ju 2 marsvins hanar fö 2 v sedan . jag undrar om det är vanligt att marsvin kissar och bajsar dä dom ligger.
Kanske marsvinen valt att huset ska vara toalett tydligen?
Vet ingenting om marsvin, så det här var bara en gissning. haha :)
Mitt marsvin gör det rätt ofta, framför allt kissar hon inne i huset och i höet som hon annars brukar ligga i är hennes toalätt och jag måste byta rätt ofta där för att det inte ska börja lukta illa osv.
Oftast så har marsvin sin toalett där de känner sig trygga! T.ex som i huset. Det är ganska vanligt. Mina marsvin har toan utanför ''dörren'' på huset.
Mina brukar också kissa och bajsa på ungefär samma ställen som där de ligger och vilar/sover, inte helt fräscht men de får väl skylla sig själva. 
Flickorna jag tar hand om just nu gör det också, därför brukar jag flytta på husen någon gång per dag.
Marsvin är väldigt bekväma små limpor som inte gärna reser sig upp för att besöka någon toalett när nöden infinner sig, de har förstått tjusningen med att bajsa där man äter. ;)
Här är det hö-sidan av burarna som snabbast fylls med otrevligheter eftersom de gärna ligger och smaskar och kissar/bajsar på samma ställe.
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.