Marsvin och kaninbur bygge
Hej!
Jag har en bokhyllebur som står på marken med marsvin. Sen har jag även en kanin utan bur just nu. Han har sprungit in i marsvinens bur och ätit där och sovit. Dom går jättebra ihop, tvättar varandra etc.
Men jag vill ändå att min kanin ska ha en egen bur fast han springer löst i lägenheten. För ibland när han ska skutta in hos marsvinen är jag rädd att han kan hoppa på dom för det är en stor kanin. (Det har aldrig hänt, men jag vågar inte ta risken).
Så man kanske kan bygga en bur under marsvins - bokhylle buren? I samma storlek? Fast mycket högre såklart. Så en stor och hög bokhyllebur på golvet och sedan marsvins bokhylleburen på.Men vet inte om jag kan hitta en bokhylla som är så djup… Kanske får bygga en själv?
Men jag känner mig inte helt säker på om det blir bra. Har någon tips? Skulle uppskattas jättemycket!
Bygga själv blir nog bäst! Och Bokhylleburen är ju lätt att höja upp med ben och lite spånskiva i bottnen om du nu inte redan har det.. Byggtips om kaninburen får du nog förövrigt fråga någon annan om för jag är inte så bra på det själv *s*.
Stora kaniner med marsvin är ju lite av en risk ja, de kan ju faktiskt mosa små grisar. Så jag tycker det låter bra att du ska fixa en lösning till detdär :)
Ta en bokhylla som botten och sen borra fast fyra långa (höga) trä"stolpar" i varje hörn och borra fast plexiglas i dem, i rejäl höjd som sidor, kanske (?) .. Liten idè =)
Kaniner ska ju ha en bakterie på/i sig naturligt vet jag, som kan vara skadligt för små marsvinslungor. Därför bör de inte bo tillsammans.
#3 Hon skrev inte att dem bor i hop eller att dem ska det heller:)
Att dem träffas då och då är absolut ingen fara.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.