Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 468 ggr
[Snuttegris]
7

Mörka fina pluttar

Skrev ju för ett tag sen att min Doris bajsade väldigt ljusa pluttar. Fick många goda tips och råd från er kunniga. Ville bara meddela att nu så är pluttarna mörka och fina igen.

Som jag var orolig. Vaktade natt och dag för att se till att hon skulle få i sig allt hon behövde. Jag är så otroligt lättad nu.

Kanske inte så märkvärdigt för er med lite "skitsnack" men för mig är det sådan otrolig lättnad att allt är normalt igen. Så tack alla för era underbara tips och råd.

[Maijah]
0

Skönt! Känner igen detdär, hänt här hemma nån gång också. Visst blir man otroligt orolig.. och så en sån lättnad när allt är bra igen :)

[Snuttegris]
0

Ja den lättnaden går inte att beskriva i ord. Är ju ganska ny också med marsvin så man har kanske inte lika mycket is i magen som många erfarna har :)

[Maijah]
1

#2 Jag har då inte märkt att det skulle blivit bättre med tiden, är precis lika mycket hönsmamma nu som jag var när jag var ny på marsvin för flera år sedan..! *s* Men visst är det självklart lite enklare när man varit med om sjuka marsvin innan.

[Snuttegris]
1

Det är nog så att hönsmamma är man nog alla lite till mans oavsett erfarenhet :) Men man känner sig så liten och oerfaren när man upptäcker att ens grisar inte mår som dom ska. Därför är jag så tacksam för att detta forum finns med snälla och trevliga personer med kunskap och erfarenhet så att man kan ställa sina frågor :)