En helt vanlig utställning *Lyan style*
Nej, jag överdriver inte och nej, jag vet inte varför jag utsätter mig för detta XD
- Bestämmer mig för att åka på utställning
- Sitter sista anmälningsdagen med världens beslutsångest om vilka som ska med
- Anmäler och hinner ångra mig tio gånger innan det är dags för utställningen
- När det är ca två veckor kvar tänker jag att jag ska börja i tid och slippa stressa denna gången
- Inser att utställningen är om tre dagar och jag har inte ens börjat
- Stressar som en tok för att få allting färdigt och skriver X antal listor om vad som ska med och förbannar mig själv för att jag slängde listan från förra utställningen. Igen
- Får mer och mer ångest för varje marsvin eftersom någon har tappat lite i vikt, någon råkade jag klippa i pulpan, en annan har blivit tuggad i pälsen mm
- Sätter mig i ett hörn med halvt dödslängtan och storbölar en halvtimme
- Bestämmer mig för att fortsätta och kommer inte i säng förrän långt in på natten
- Somnar inte förrän vid nästan morgon och är trött som en gnu när klockan ringer
- Skiter i utställningar, vill soooooova
- Kommer iväg för sent och inser att jag har kört fel. Igen
- Med halv panik och med tårar i ögonen inser jag att jag kommer komma för sent och jag har glömt att ta telefonnumret så jag kan ringa och berätta att jag blir sen och fråga om vägen
- Kommer äntligen fram och ser att kön till inchecken fortfarande är lång och att jag inte alls hade behövt stressa
- Massa energi, packar upp husen, hälsar på alla, fixar djuren och livet leker
- Ställer första djuret och tycker att de andra är mycket finare med bättre kroppar osv osv
- Vill sätta mig i en hörna "jag vill inte vara meeeed, det kommer gå jättedåligt buhuhu"
- Fixar det sista på de andra med större och större ångest, hittar massor av (egentligen icke existerande fel) "jag vill åka heeeeem buhuhu"
- Har tråååkigt för resten av mina ska inte ställas på evigheter
- Luften går ur mig och jag vill bara sova ett halvår
- Ställer de andra och har ont i magen av nervositet
- Pratar med en massa trevliga människor
- Hämtar bedömningssedlarna och ser ett silverkort :-D
- Får nästa bedömningssedel utan silverkort "varför gör jag det häääär buhuhu"
- Pratar lite till med trevliga människor och börjar känna förhoppningar inför finalen
- Upp med flera djur i finalen och är jätteglad
- Skitnervös
- Mer nervös
- Ännu mer nervös
- Får en placering och en rosett och blir jätteglad
- Blir sur för att inte alla gick vidare (dålig förlorade? Inte aaaaalls :-P)
- På väg hem för att uppdatera på mif
- Helt slut i en vecka och undrar varför i hela friden jag utsätter mig för detta
- Dags att anmäla till nästa utställning och har glömt allting för utställningar är ju det roligaste som finns XD
Trots att Lisen fick stanna hemma och Honey blev stoppad i inchecken så slutade dagens utställning med en BIS 3 och en BIS 1 :-D Nu ska jag sova ett halvår :-P
Haha jag känner igen mig en hel del! :P
Hade en superbra dag i Växjö! Silvia fick sitt fjärde silverkort och blev BIS Pet 4. Touch Diamond fick sitt tredje silverkort och blev alltså Guldpet! :)
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
Hahahah! Fick mig ett gott skratt XD Så där stressig är absolut inte jag! Tack för det :P
Va skoj att det gick bra för dig/er iaf…trots all stress å fix å felkörning osv! 
Vem va det som fick silverkort å rosetter?
#2 Kanonresultat :-D Får se vem som vinner av Silvia och Chache nästa gång, mycket jämnare än så kan det nog inte bli :-P
#3 Då skrev jag ändå inte med allt för hade jag skrivit med alla svängningar mellan superglad och gråtfärdig så hade ni fått läsa halva natten XD
#4 Ja, jag är nöjd :-D Fast inte kul att Honey blev stoppad, han hade en kal, jättekonstig fläck :-/
Yohnny kom etta och Chache trea
Grattis! Chache e superfin!!! = ) va synd för Honey = / hoppas det inte e nått!

Ha ha ha. Visst känner man igen sig lite.
Men ärligt talat kan jag skriva under på att jag enbart sett dig med superfina pälsklingar. Det är domarna det är fel på, dom ser ju knappt vad som är bak eller fram på djuren.
Oops nu gjorde jag kanske bort mig? Tusan också jag som skall ställa den 18:tonde i Landskrona. fniss
Nej visst kan det vara berg och dalgångar känslomässigt inför en utställning. Men oavsett hur det går så är det ändå trots allt samma underbara, världens finaste älsklingar vi har med oss hem som vi hade med oss dit.
Marsvin 4-ever
.
#5 haha jag tycker vi kör på din ide om att de vinner varannan gång! ;) men tycker Chache var värd en plats i finalen så fin som hon är!
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
#6 Tack! Trots att hon visade sig vara satinbärare så ångrar jag inte en sekund att jag köpte henne
Ja, det är verkligen mysko, ser inte alls ut som svamp utan mer som ett ärr, men jag skulle ha märkt om han har haft ett sår eller en talgknuta
#7 Hihi, självklart är det domarnas fel ;-) Lycka till på lördag :-D
#8 Hon tackar så mycket! Silvia är också fin! Det var lite kul att se dem precis bredvid varandra, vilken storlekskillnad det var! Chache ligger på gränsen till att bli fet, ändå väger hon inte mer än 1090g
På lördag ska jag till Danmark så då har Silvia fritt fram att sopa banan med resten av startfältet ;-)