Ny här och stolt marsvinsägare idag
Hejsan!
Jag är alldeles ny på denna siten och har smygit omkring här ett tag men blev medlem härom dagen. Idag var vi och inhandlade två marsvinskillar som en familj tröttnat på och ville att någon som kunde ge dom mycket kärlek skulle få ta hand om dom. Vi hade varit inne på att ta marsvin från ett omplaceringsställe men nu blev det dessa här i vår närhet. Vi känner att vi gjort en bra grej. Dom blev snabbt omdöpta till Zlatan och Henke av min 5-årige son. Dom är två korsningar så Zlatan är svart och vit med lite långt hår på huvudet och Henke är brun (jag får kolla upp vad färgen heter) och har jätte lång "kjol" men korthårig resten. Nu är dom ute och äter, sötnosarna. Kort kommer men ville inte bråka med sådant idag. Förresten har haft marsvin för ett antal år sedan och har har nu dvärgvädur och katter.
Vad skoj med med en till marsvinsmänniska och välkommen hit! :)
- Mvh Emma
Välkommen hit!
Hoppas du ska trivas :)
Hanna
Roligt att du hitta hit och du är så välkommen så:)

Varmt välkommen Willemor! Hoppas du ska trivas här och stor lycka till med Henke o Zlatan 

Varmt Välkommen :)
Grattis till tillökningen o välkommen hit!
Välkommen hit :)

Välkommen hit och lycka till med "grisarna". Många vuxna omplaceringar kan vara väldigt gosiga och keliga av sig. Henkes bruna färg är nog golden eftersom det är en vanlig färg på marsvin. Det finns chokladfärg på marsvin också, den är mörkbrun som mörk choklad och inte lika vanlig.