Helt jävla dum i huvudet!
titta på det här---------> http://youtube.com/watch?v=h_FeGIEsgWM&mode=related&search=
har man inget liv än att skcika in en video och överhuvudtaget filma ett dött marsvin?!
tjejen som skickade det här bor i florida,visar att dom som bor i florida är väldigt 0mogna!

Hur dum i huvudet får man vara?
Jag tycker det är sorgligt, man hör ju hur hon står och snyftar i bakgrunden, hur dom andra marsvinen är framme och nosar och undrar vad som hänt med deras kompis och hur hon säger "God bye, Jackson" i slutet. Man kan ju inte må bra om man lägger ut filmer på sina döda djur på nätet, och jag tror inte hon gjorde det för att hon tycker det är roligt eller så utan för att hon ville ha medkänsla. Men visst jag håller med dig om att det är lite skumt att man sätter igång å filma sitt nyligen avlidna marsvin.
Men att säga att hon är helt jävla dum i huvudet vore inte rätt :/
Vad är det han har runt halsen?
Kram Hanna
Hanna

Nej .. det är nog sant som Abico säger att hon igentligen inte tycker att det är roligt utan att hon kanske inte mår så bra,

Jag känner inte ens för att titta på videon .. usch
tänker inte kolla >.< men det låter så j*vla hemskt att utnyttja ett marsvins död sådär !

ja,men man måste ju vara psykiskt störd,medkänsla? har hon ingen familj eller vad, jävla pucko .önskar att jag kunde messa till henne då jävlar!
Jag vill inte titta på videon, men det låter som att det handlar om en ung tjej. En ledsen tjej som söker sympati. Och bara för att hennes omdöme inte är så bra, i och med att hon lagt upp videon, så betyder inte det att alla Florida-bor är omogna. Man ska inte döma alla efter några få.
Det är alltid jobbigt när ens älsklingar dör och vissa hanterar sin sorg något annorlunda än genomsnittet, men för det så behöver hon inte vara dum i huvudet… det kan vara så att hon inte vetat hur hon ska hantera det.
Jag såg ingenting som kan avgöra hennes ålder vilket jag personligen tycker är till stor del avgörande i beslut om huruvida hon gör ett korkat beslut eller inte. Det är viss skillnad på en person som är tio och 15 samt även på deras sätt att hantera sorg.
Hoppas ni förstår hur jag menar…
Håller helt med Abico och Sezierra! Finns inget att tillägga :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#9 - Tack ^^ Du förklarade det riktigt bra.
Hanna
Ex: Hade min syster på 10 år gjort något sådant eller jag som är 21… nog 17 hade ni sagt att jag varit dum i huvudet medans min syster hade nog mer fått kommentarer på hur dumma föräldrarna är som låtit henne göra det…
Det finns som sagt många faktorer som spelar in… och sen vet vi ju inte heller om hon faktiskt har någon psykiskt handikap villket personen i fråga faktiskt Kan ha…
eller ja…hon är inte tio men hypotetiskt och för att göra exemplet mer tydligt.
Jag har sett den och tycker att den är konstig..finns ingen bra anledning till att göra det, men hon kanske vill sörja så, och det är bara att acceptera.
Helena
Jag har sett en och annan svensk som fotat sitt döda djur och visat i nån "RIP" -tråd på forum. Själv skulle jag inte vilja ha foton på mina döda djur, men vill de ha det så får de väl ha det…
#15 Precis… Vad vi än tycker om det hon gjort så finns det ingen anledning att säga att hon är dum i huvudet för det. Visst konstigt beteende kan man tycka, men det är ju inte att det skadar någon på minsta sätt…djuret är dött och hon är ledsen, inget mer med det. (Om man ska vara hård)
Jag tycker att det är värre med de som lägger ut bilder på trafikolyckor eller fullständigt strimlade djur/människor. Det om något är smaklöst och vidrigt… och Ja, det finns de som gör det…jag tänker inte fortsätta på den saken men ni förstår nog ändå vad jag menar.

Katiz- Tänk på ditt språk!! Svär inte här i forumet tack.
Jag säger som många andra här, att man kan hantera sorgen på olika sätt. Jag tycker inte alls att tjejen är dum i huvudet. Det är väldigt okänsligt att säga så. Jag antar att hon gjorde det för att hantera sin sorg och för att hon är väldigt ledsen för sitt marsvins död, inte för att vara elak. Alla är vi olika.
Håller med #17!
- Mvh Emma

Vad är det marsvinet har runt halsen egentligen?!?
Konstig film, men alla sörjer vi ju på vårat eget sätt. Detta kanske var hennes sätt att sörja.
såg ut som någon typ av sjal?
Jag kan inte förstå de som sätter saker runt halsen på djur…om de inte sitter lagom löst då men jag är kanske lite petig på den punkten :S Kanske blev så att hon satte den för hårt på och masvinet kvävts till döds…men vad vet jag.
#20 Tänkte också att det kanske var anledningen till att det dött….. såg nämligen ut som den satt åt hårt.
Fattar inte hur man kan få en sådan idé bara!!
#21 Inte jag heller men så är jag nog en aningen överbeskyddande med mina älsklingar…oavsett sort eller ras.

Ser ut som att marsvinet strypts.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Jag tycker iaf att hon verkar ledsen, man hör ju henne snyfta i bakgrunde…visst det kanske är lite dumt att lägga in filmen på nätet. Men an behöver ju inte titta om man inte vill, hon kanske bara ville ha lite medkänsla.
"tjejen som skickade det här bor i florida,visar att dom som bor i florida är väldigt 0mogna!"
För det första, EN tjej i Florida representerar inte hela Florida.
Å till det andra, jag tycker det är omoget av dig att säga så, man kallar inte en människa "Helt jävla dum i huvudet" och man säger inte att alla i Florida är omogna, tänk om det finns dom som har släkt å vänner i Florida, eller dom som faktiskt kommer från Florida. Dom blir nog inte så glada av å läsa det. Ne, tänkt dig för innan du skriver nästa gång.
Angående det med saken runt halsen. Har ingen aning om vad det är. Men med tanke på att inget annat marsvin hade det så kanske det var något hon satte runt halsen för att hon skulle se fin ut? Vad vet jag, människor är olika.
Mvh Caroline
#24 Vi har vänner i Florida och de är då minsan inte dumma så där gick hennes idiotförklaring av Floridabor bort i mina ögon…jag skulle då inte ha någonting emot att bo i Florida men en julafton på 23 grader varmt är nog inte min grej…jag skulle dö. Nej tackar vet jag en vinter med snö.
Men katiz är 12 år så det är kanske inte någon att hacka på för mycket…vi kan alla säga/skriva korkade saker, det gör jag själv titt som tätt och det är folk vänliga att upplysa mig om men det bjuder jag på. Vi gör alla misstag…och det är kanske inte så klokt att skriva så som katiz men tjejens video var inte så smart den heller. men alla har väl gjort något korkat i livt…jag har gjort mycket men det har inte med saken att göra.
Jag kan till exempel berätta om en jag känner och vad denne gjorde mot sin hamster när hon var tre år gammal (ungen)… Det var vidrigt och jag mådde illa…det var djurplågeri och allt möjligt annat men hon var bara tre och hade väl en dålig dag iq messigt…
(Srr svävade ut lite)
Ok. Jo, det är klart att alla gör vi misstag :) Så jag bara påpekade det…det kanske blev lite häftigt, vad vet jag :P Då ber jag isåfall om förlåtelse om någon tog illa upp :)
//Caroline

Om man håller på med sånna grejer så har man verkligen inget liv!!!!! Alla här blir säkert jätteledsna när deras marsvin dör, men inte går vi och filmar marsvinet när dom ligger döda i buren!!!

#27 som sagt…vi är alla olika och vi hanterar saker på olika sätt.
Jag tycker inte att man behöver kalla henne dum i huvvet, alla sörjer vi på olika sätt och vis. Vi känner inte människan, och vi vet inte varför hon la ut filmen på sitt döda marsvin, men bara för att hon gjort det så behöver vi inte sitta och skriva att hon är dum i huvvet, inte heller "dra skam" över Florida där hon bor.
Lixom, ingen har vart tvingad att se på filmen, utan tittat för att dom velat, då kan man ju inte sitta och säga att hon är dum i huvve när man själv sitter och tittar på filmen? Visst, det kanske inte är samma sak, men tänk helst lite längre innan man skriver att personen i fråga är dum i huvvet osv.
Tack för mig det var min åsikt. Vill inte ha någon kommentar på det.
Matilda - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#29 - som du vill. ingen kommentar ^^
Hanna
Asså jag såg också den videon för ett tag sen men jag kunde inte tänka mig att det var ett riktigt marsvin som låg där. Den där rosa grejen fattar jag inte vad det är heller. Men det känns lite konstigt att sätta ut en film på sitt döda marsvin en fall det inte var menat på ett dåligt sätt. Jag menar om en nära vän till dig dog skulle du väll inte sätta dig och filma denns lik eller
//Mirre

diana om du läser det här så var god att stänga av detta inlägg,jag orkar inte med att alla hackar på mig,jag säger ju bara vad jag tycker. och så länge inte diana har sagt att det är ice tillåtet att svära så behöver ni inte säga något.

ps: mikaelaH och amandaF tack för att åtminstonde ungefär två av 29 är på min sida

sosso med
#32 - Du säger att vissa (antagligen bla. jag efter som jag sa emot dig) hackar på dig. Men hur kan du ha mage att beklaga dig över det, efter att du skrivit ett ex. antal gånger att en människa som du aldrig träffat och aldrig talat med är "helt jävla dum i huvudet" ? Då är du väl inte mycket bättre själv heller?
Och sedan, hackat på dig? Det är vad jag ser ingen som hackat på dig här (förens nu). Alla har sagt (på ett eller annat sätt) att det var ganska onödigt att lägga ut en sådan video på nätet. Sedan har ett flertal också ansett att det var dumt av dig att kalla den flickan för elaka saker. Och då bara för att du inser att du inte har så många på "din sida" i den här frågan så ber du moderaton att låsa hela tråden så du kan smita från allt?
Nä, fy. Vi andra har väl lika stor rätt som du att säga vad vi tycker. Och om vi inte har det så ska du inte starta en sån här disskusion, för det är väl givet att alla inte kommer hålla med dig (?!).
Nu, kan jag erkänna att någon hackat på dig i den här tråden (jag).
Tack det var allt för mig.
// Hanna
Hanna
Jag tycker inte det var något fel i det. det var ju hennes sätt att ta avsked. Sen hade väl inet jag letat fram filmkameran det första jag gjorde om något av mina marsvin hade dött men alla är vi olika och jag tror inte att hennes främsta syfte var att lägga upp filmen på youtube.