Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettmedlemmar
Läst 2190 ggr
thildatessie
0

OT-Djurvård Vuxenutbildning

Hej! Vill plugga djurvård i framtiden. Kom tyvärr på det för sent så det får bli vuxenutbildning. Har dock väldigt svårt att hitta bra utb i närheten av mig på google. Tänkte höra med er om ni vet något. Bor i Marks Kommun i Västra Götaland och jag kan inte åka för långt och inte flytta. Vet att Skara är bäst men det är inget alternativ då det är för långt och jag inte kan plugga upp Matte B (är värdelös på de..).

Hoppas att ni kan ge mig något! Jag ska ringa runt och höra med naturbruksgymnasium i närheten. Funderar på att gå gymnasiet igen men vet inte hur det fungerar mer än att jag nog får betala utb själv..

Frida B
0

vet inte om det är vuxenutb. där, men kolla på august kobbs, burgården i göteborg :) kanske lite för långt att åka, har ingen aning om var mark ligger ;)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Isnona
0

Är inte så insatt, men det kanske finns på distans? :)

Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus

westblom
0

jag har också försökt att hitta utbildning/kurser men de finns inga jag har tom frågar på ett gymnasium i Gävle men fick nej där jag är väl för gammal (48 år) men de är dom sista 4-5 åren som jag fått upp ögonen för marsvin och vill lära mig mer skulle gärna villja göra de på distans men vet inte hur många jag har mailat gymnasium/högskolor mm men nejdå inget napp,jag har ju så många djur hemma så jag kan inte vara så långt bort,,

thildatessie
0

#1 Göteborg är bara en timme bort men jag har redan kollat där och man behövde tydligen vara minst 20 år och bosatt i Gbg… :(

#2 Distans blir svårt att hitta då det är så mycket praktiskt i utbildningen.. Kanske går att komma överens om praktik osv men vet ej. Skara är ju mest eftertraktad och då accepterar de nog inte mig om jag "krånglar till det".

#3 Åh det låter inte bra… ska jag gå Skara (som jag ev funderar på som sista utväg om nåt år) så måste jag plugga upp matte B och Naturkunskap B.. känns inte möjligt med matten och jag vet inte om det finns någon åldersgräns på komvux? Har t.o.m funderat på att gå gymnasiet igen och betala det själv.. men vet inte hur och om detfunkar.. Har men djur och familj här så jag vill inte flytta…

westblom
0

ok,tänk så jobbigt det kan bli ibland  när man vill så gärna,men man får väl drömma om det bara

thildatessie
0

#5 känner så med… :( Önskar dig lycka till!

[saphirasmarsvin]
0

Sitter lite i samma sits! Har sökt till Skara de senaste fyra åren och det är alltid massiv konkurrens. I år var det 1804 personer som sökte till ynka 46 platser (förra årets intag inkl överintag). Ganska sjukt. Vi får kämpa på!!!

pebb
0

Är ju synd att Strömma i Sätila inte har det längre, fanns när jag gick första året på gymnasiet, men sen la dom ner vuxenbiten.

thildatessie
0

#7 ojdå :( känns inte heller så hoppfullt…Lycka till!!

#8 åh gick du där? Ringde dem för någon dag sedan men de hade inga planer på att öppna vuxenutb och kunde bara hänvisa till Skara…

westblom
0

#6önskar dig lycka till också,man för försöka roffa åt sig så mycket INFO som möjligt lite här och där,jag suger i mig allt jag kan=)man blir alldrig fullärd

thildatessie
0

#10 japp! Känner att jag kan mycket (inte allt) men vill ha de på papper med…

westblom
0

#11 instämmer,så känner jag också,

Misarn
0

Dom har en djurutbildning i Uppsala tror jag där det även finns internat boende om jag inte minns fel, men kommer såklart inte ihåg vad det heter.

thildatessie
0

#13 hade behövt något närmare….

himmelblau
0

# 13 Det finns en vuxenutbildning på Jällagymnasiet om det är den du tänker på? Tror dock att man mest inriktar sig på försöksdjur + lite smådjur på den utbildningen och inte så mycket djursjukvård som TS verkar vara intresserad av då hon tänkt söka Skara.
Nu va ju Uppsala för långt bort men… :P

Misarn
1

#15 det låter väldigt bekant, jag ringde upp till Rättvik när jag var inne på samma spår som TS och dom sa också tvärt nej dels för att jag har en komplett utbildning och sen är jag för gammal. Det känns väldigt hopplöst när det är något man brinner för. I mitt fall har jag fått jobb som personlig assistent och älskar mitt jobb men tycker det helt klart ska finnas kunnigare personer inom marsvinsområdet som ex. Veterinär, djuraffär m.m. Lycka till TS och vi alla fyrbenta/tvåbenta håller tummarna att du på någotvis får din dröm uppfylld'!

thildatessie
1

#16 tack!