Julshowen i Rävlanda 3/12
Nu är det hög tid att anmäla sig till Julshowen, sista anmälningsdag den 14/11 (på måndag). Den hålls som vanligt i Rävlanda och förväntas bli lika julmysig och trevlig som alltid, så jag rekomenderar varmt att ni kommer förbi och kikar in även om ni inte ställer ut :)
Här är anonsen.
Vilka härifrån är det som planerar att åka?
Hanna
Jag har anmält både Abicos Solchanar och Define Ice Cap till ras och julpokalen ras och pet. Dags att leta fram tomteluvan också :)
Hanna
Jag kommer! Anmälde 7 st.. Och varav jag ställer 1 åt en vän. Så det blir 8 st jag tar med mig! Vi ses där ;-)
Jag kommer komma dit och kolla och hämta hem en liten nakenfis! (:
Jag kommer självklart :) har inte anmält än men kommer göra det :) blir bara 3 djur denna gången :) men ska ju å andra sidan sitta å klämma på massa finna djur ändå ;)

Vi kommer :)
**Humlan
**Petklass
Julpokalen petklass
Klippt långhår
**Kanel
**Petklass
Julpokalen petklass
**Skuggan
**Petklass
Julpokalen petklass
Klippt långhår
Jag kommer, har fått ledigt från jobbet så det finns inget som hindrar ;) Det lutar åt pet för Mantikora, Pimienta och Kurkuma.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Jag kommer tyvärr inte, hade gärna ställt ut igen men det får vänta tills nästa år :)
Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus
Jag kommeeeeeer! Ska fundera vilken eller vilka som ska med för när Hanna dömer vet ingen hur det kommer gå ;-)
//Emma
Jag funderar helt klart på att komma! Återkommer när jag funderat ut hur det ska gå till ;)
#8 - Snuttan då ;)
#9 - Ja vad kul! Och jättebra att du skaffat ny hemsida, jag har varit så frustrerad över att det inte gått att komma in på jättelänge nu! haha ;)
Hanna

Jag har anmält. Det blir fyra i pet plus en uppfödargrupp… Kan bli spännande!
#10; Haha, vad gulligt av dig , jag lovar det ska inte hända igen (A) :D Jag tänkte visa upp lilla fröken Nessie för dig, det blir ju lite som en utvärdering av Kiras magnifika gener, so far :P
#11; Nina med dom fina vita! Ska bli kul att träffa dig igen :)
Jag kommer :)
Tar dock bara med mig 2-3 i pet. Måste bara komma ihåg att anmäla också..
#12 - Åh, alla Kiraättlingar är ju liksom doomed to be awsome ^^
Hanna

#12 Detsamma! :) Två vita följer med (de är från Hanna). Uppfödargruppen är aby, om allt går som planerat blir det vitingar i mars/april.
#15 - Åh, kommer både Gaeldor och Hydra med? ^^ Så himla kul att få se bebbarna igen! :3 *Skriver upp att ta med kameran*
Hanna

#16 Ja, tänkte det kunde va kul. Märkte dock att Hydra precis går upp i klassen 12-18 mån… :P
Jag tänkte faktiskt också komma, min första i sånna fall… Men jag har en fråga: Vad är Julpokalen? Förklara!
#15 & 16; Haha, det blir ju värsta släktträffen! :D
#18; Julpokalen är en inofficiell utställning (som döms parallellt med den officiella) för de utställare som ännu inte fyllt 20 år. Finns både pet- och rasklass där med :)
#18 Tack!
#14 Suddbebis kommer också så ladda batterierna så får vi fota lite kullbilder!
//Emma
#19 - Bara ett par stycken som inte kan vara med :(
#21 - Yay! *tar med dubbla minneskort*
Hanna
Någon som fått bekräftelsen? Någon som vet varför den är sen?
Fick bekräftelsen i går morse.
Kan någon skicka bekräftelsen till mig? royalz@live.se
#25 Har skickat den till dej.
Har också fått bekräftelsen.. Vi ses på lördag! ;-)

Vi kommer inte tyvärr. Hoppas ni andra får trevligt trots det! ;)
#28 Åh nej vad synd! Vi får ha roligt för dig med :-)
//Emma

#29 Det får ni ha! :) Får se när vi kan och vågar åka igen.
#28 - Och jag som verkligen hade försökt att få med Gaeldors bedömning den här gången ^^ Du får få den en annan gång då!
Hanna
Har aldrig gått på sånt tidigare. Får man komma även om man inte ställer ut nån gris?

#32 Ja!
Oh! Läste länken, det fanns inget info om tider o dyl? tänkte åka dit o kolla om man får tid över :)
Tyvärr finns aldrig tider i en annons men in checket brukar vara mellan 07.30-09.30 bedömningen brukar börja vid klockan tio. Adressen är Sätilavägen 12, 438 97 Rävlanda
Har inte fått någogon bekräftelse ännu.. Flera som inte fått? :(
/Jennifer
♥ http://jennuts.blogspot.se ♥
#36 Jag fick bekräftelsen tidigare i veckan. Om du skriver din mejladress kan jag skicka den.
Mvh Felicia
Jättesnällt av dig!
/Jennifer
Vet någon hur mycket entrén kommer kosta i så fall?
#38 Skickad ;)
#39 Det kostar inget att komma och titta :)
Mvh Felicia

Har ni börjat förbereda någonting än? :) Jag har börjat men det är ganska mycket kvar än ^^
#39 Det kostar ingenting i entré avgift :)

#39 oj såg inte att #40 redan hade svarat på din fråga^^
Enda örberedelsen jag gjort är att hämta rosetterna 
Jag som hade anmält och fixat med allt. Men jag får stanna hemma med min kära Ringorm :S
Ha det så trevligt allihopa och lycka till med era grisar!
Jag har inte börjat ännu men det blir inte mycket att packa, får åka marsvinslös den här gången för det har inte funnits någon som helst tid för marsvinsfix i veckan och kommer inte att göra det idag heller. Nä, det är väl bäst att jag fortsätter med skolarbetet, vi ses imorgon!
Hanna
Det mesta är klart med marsvinen, bara lite småfix kvar.
Får packa i reklamerna, upptagen med TVn från 19-21.30 :p Och nu ska jag iväg.
Jag får stryka en så jag är också klar. Funderar på att raffsa ihop något till maskeraden men jag har ingen aning om vad jag ska hitta på, vill ha något jullikt men ändå ovanligt! Får se vad som planeras! Vi ses i morgon!
//Emma

Ha det så bra allihop och lycka till imorgon!
Lycka till och hoppas ni får en jätte trevlig dag! :)
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Jag och Snorkfröken och Lilla My kommer! Vi är väldigt pirriga för det är vår första utställning =) jag är glad om vi bara klarar incheckningen ;) Vi ska ha den rosa buren och en röd tomteluva har vi kommit överrens om, ska snart packa allt till imorgon.
Nu är jag klar med allt, min rygg är död, så nu blir det sängen, ses i morgon alla :)

Sitter hemma och tänker på er, jag vill ju också vara med… :P

Hur går det för er? Jag är nyfiken!
Jag är också nyfiken :D
Jag åkte dit, kom hem med 2 marsvin när det var planerat med 1 marsvin! kunde inte låta bli :P
Efter att ha sovit månnga timmar känner jag mig nu som en normal mäniska igen 
Min Lille Jeremiha överaska matte ordenkligt =) för det första satt han still på plattan och för det andra blev han Bis junior 2:a och fick förja med upp i stora finalen och där överaska han mig med att sitta annu mer stilla och blev Bis 7 :a
, är så stålt över min lille plutt
för övriga grisar gick det sådär Jeminah placera sig 3:a i sin klass men fick ett silver kort =D
Jag dömde en otroligt massa fina peter i julpokalen och jösses va svårt det va att placera dom sen
,
Vi fick även med oss en y liten gris hem, men han ska få en egen tråd ;)

På www.humlanochjuvel.webs.com kan ni läsa resultaten som våra marsvin fick ifrån Rävlanda utställningen. Det står under "Marsvinens resultat" :)
Jag kom hem med två silverkort så jag är nöjd :) Och så fick jag med mig en efterlängtad gris hem.
Mvh Felicia
Jag är jättenöjd, men fortfarande lika fövånad efter gårdagen!
Hero fick ett silverkort, och Fenix blev Bis Pet 1 i Julpokalen :D
/Jennifer
Albérs Rosa Rosan - BIR med cert!! :-D
Strawberis Lilla Anna- BIR-R utan cert (Ålder på 2 månader!!!!!)
Strawberis Colt - 86p
Vibys Naomhi - 86p
Occis New In Town - 88p och 85p
Eternitys Postcard Summer - BIR-R 88p och cert! :-))
Jätte nöjd, kan nog inte klaga!
Ni som blev BIS-placerade i julpokalen ras ombeds kontakta Sofia, se hemsidan: http://smfvastra.se/
Hanna
Ny med marsvinsutställning ovh undrar om någon kan svara på mina frågor?
Fråga 1:Hur ska marsvinet va,Tjockt,Smalt eller hur ska det va?
Fråga 2:Vad gör man när man kommer till utställningen?
Fråga 3:Måste marsvinet ha stam och papper,Och maåste man vara registrerad i Marsvinsföreningen?
Tack i förväg!