Bestämda åsikter?
Har era marsvin också bestämda åsikter om vissa saker? Min Stella som är ca sex månader brukar säga ifrån om hon tycker att vi lyssnar på lite för hög musik eller har lite för hög volym om vi tittar på film. Då sätter hon sig och stirrar på en och skriker tills jag sänker. Liten rolig egenskap hon har tycker jag.
När min Curry levde så hade hon väldigt bestämd vilja. Hon vägrade äta morot och var hellre utan mat än att äta det. Men om jag rev morötterna eller kokade dom så åt hon dom haha. Så jag stog alltid och rev speciellt bara till henne. Min bortskämda dam hehe :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Yohnny visarr väldigt tydligt vad han tycker om att fila tassar och klor :-P Tyvärr så var han "tvungen" att stå ut med att fila det värsta eftersom jag bara hade en fil med mig till utställningen (glömt klotången) och han lyckades hämnas genom att bita mig Hårt i fingret (han bet efter filen och råkade få med mitt finger, han skulle aldrig bitas med flit).
Så nu klurar jag på hur jag ska kunna få hans tassar fina till utställningar utan att fila. Eftersomk han så tydligt visar att han hatar det så ska ha inte behöva stå ut med det bara för att matte vill ställa ut
#3 Du känner säkert redan till detta tips men för säkerhetsskull kan jag tipsa om att ge marsvinet en egen fil att tugga på medan man filar! Flera av mina grisar är ungefär lik förtjusta i filning av tassarna so Yohnny men får de en egen fil att ta ut ilskan på funkar det ganska bra faktiskt.
imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus
#4 Tack! Har hört om det men glömt bort det. Fast det får nog vara en pinne eller något för han biter så hårt att jag är orolig för hans tänder

Röde Orm som tyvär inte lever idag hade ett speciellt beteende vid kloklippning. Redan när man lyfte honom ur buren började han "hickhoppa"
och sen fortsatte han med det under kloklippningen.
Aldrig annars när man lyfte ut honom eller hanterade honom på annat vis "hickhoppade" han.
Marsvin 4-ever
.
#6 Så gör Ellen också! Fruktansvärt irriterande eftersom det är så svårt att klippa ordentligt och samtidigt undvika pulpan
Dom är allt bra lustiga våra små vänner :)
Vissa av mina har bestämda åsikter ja.
Vill .tex inte Alvin få klorna klippta eller bli upplockad så sprattlar han suck.
Och vill Enzo har grönsak ska det ske på en gång, då skakar han galler xD
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

#7 Ja nog kunde det vara lurigt att försöka klippa till mellan hoppen.
Vad jag inte kan förstå är att hur kunde han veta redan när han lyftes ur buren att vi skulle klippa klor. 
Marsvin 4-ever
.
Jag har två marsvin som hatar majs. Har försökt ge dom det några gånger men då vägrade dom att äta. Så jag gav dom gurka som typ alla marsvin äter. Då vill den lite yngre marsvinet gå fram och ta men du säger det äldre till att hon inte får. Jagar bort henne och så… Så sitter dom där och typ strejkar jätte länge tills kanske en timme senare går dom fram och äter .-? ??? Konstigt
#10 Troligen gjorde du något litet tecken som du inte själv märkte. Jag hörde tex om en hund som visste precis när husse skulle vara ledig och en som visste precis när det var dags för kvällspromenaden trots att båe husse och matte bara tyckte att de reste sig från soffan precis som vanligt. I första fallet tog husse på sig vita strumpor istället för bruna och i andra fallet stoppade husse pipan utan att tända den medan han fortfarande satt ner.
De är inte dumma de små liven :-P
#6 Men gud, jag har en sådan här också! Jag undrade första gången om det var något fel på henne. Haha! Hopp, hopp, hopp.
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Mina grisar protesterar när de tröttnat på vitkål… De fnyser bara när jag räcker fram en bit och sträcker på halsen för att säga "har du inget mer att bjuda på??".

#13 Ja som Lyan säger " Dom är inte dumma dom små liven". 
Marsvin 4-ever
.