Otacksamt var det här
I går kväll fick jag en snilleblixt. Om jag tar denna gamla korgen jag inte använder, klipper av ena sidan, klipper till en lagom stor bit skumgummi som jag klär in i lite fleece, då blir det ju värsta lyxiga soffan de kan ligga och mysa i! JA! Oj vad roligt! Så fin den blev, jag sätter in den till Humla och Haiya som är dräktiga och nog kan uppskatta en så mysig plats att vila magen på. Satte in den i buren och satte mig ner och väntade. Detta var allt jag såg under den långa stund jag väntade. En ensam stackars tom soffa, och 2 jäsande damer som ointresserat låg och glodde på mig från varsin myspåse.
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Nähe tänkte jag efter ett bra tag, och tog den ifrån dom otacksamma donnorna igen. Satte i stället in den i Edward och Chivas bur, de brukar uppskatta nya mysgrejer och poppar ikapp halva kvällarna så fort jag stoppar in något nytt. Ja så får det blir, jag ger den till de uppskattande grisarna ist.
Trodde jag.
De nosade nyfiket på denna nya mojäng.
Jaa tänkte jag, Chivas vill ligga i den!
Nej tänkte Chivas.
Efter ett halvt dygn är den ännu oanvänd till annat än att kasta omkring.
Så nej, soffa av korg, skumgummi och fleece - grisar rekommenderar INTE!

Haha ;) Kräsna små grisar alltså.
haha :D Godingar :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Haha sådana har jag också till mina svin men i början fattade de inte vad de skulle vara bra för - nu ligger det alltid minst en gris i varje korg.
Fast jag har mina upphöjda, liksom hänger på kanterna på min hemgjorda bur :-)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Men den var himmla fin i allafall!!!! 
Men den är ju på feeel håll ;) Mina grisar älskar sina plastkorghus, perfekta att sitta på, under, flytta runt på och bygga specialkojor av. Har några gånger satt på vetbed på taket (borra fyra hål och dra snöre igenom över båda kortsidorna) och jag har nog aldrig varit så populär. Så sätt upp dynan på taket, då blir det perfekt!
Hanna
#8 Jag tror din korg är modellen större än denna på bilden. De skulle få krypa in i den om jag vände den om. ;) Men jag håller med om att de större är perfekta på det viset! :D
#10 - Jag kanske har väääldigt små marsvin? ;) Nä det är nog så, för små hus hamnar bara upp och ner direkt så det är nog ingen idé då.
Hanna
#11 Här hade jag nog samma storlek som på ditt. Dessa rosa är minsta modellen, kasserar nog helt enkelt den och köper större. ;)
Jag har Biltemas pallar i alla mina burar, men av någon anledning är det faktiskt inte en enda gris som vågat hoppa upp på dom. De är nog snäppet för höga tyvärr, för jag har flera som älskar att ligga uppepå tak. Så jag får ta en sväng till Ö&B för lite plastbyttor. :)