Bra att ha hemma?
Kan ni komma med tips på vad som är bra att ha hemma, om olyckan är framme eller liknande.
Hittils har jag snappat upp Critical care och spruta. Vill få in all info jag kan så man är förberedd.
Vi hade ju tur med Gösta som höll sig frisk och go till slutet. Hade nog gärna haft en spruta då om jag ska vara ärlig, men man lär sig av sina misstag. :/
Jag rekommenderar
- blodstoppande vadd
- pincett
- koksaltlösning
- liten digital våg
Det är det jag kan komma på nu :)
våg och pincett finns :) Dock inte digital men denna funkar nog. Blodstoppande vadd? vad är det?
Tack så mycket frästen:)
Får man fråga var ni köper er Critical Care?
Bra fråga! Det undrar jag med :)
Jag köper Critical Care från nätet, brukar vara svårt att hitta i djuraffärer
Blodstoppande vadd är… ja, vadd som stoppar blod :) det kan man köpa på apoteket. Men jag tror att det finns en bättre variant, som heter nåt med "stift"… kanske nån annan vet? Hursom är det bra om man tex råkar klippa i pulpan.
Okej tack så jätte mycket ska genast klicka hem :)
Många veterinärkliniker har Critical Care också.
Min vet har Critical Care :)
sen tycker jag man ska ha helosan salva och smörja deras tassar med , så de inte får lika mycket besvär med förhårdnader
har själv vanligt "blodstopp" pulver som jag tar på om jag skulle råka klippa i pulpan :)
Du är otroligt saknad! <3
Får skriva upp det på köpelistan också :) Jag använder mig just nu av försvarets hudsalva, funkar kanoners. Men det skadar ju inte att ha alternativ.
Fibreplex är bra att ha hemma också, om magen skulle bli konstig på dem. Finns hos veterinären.
Just det, jag kom på askorbinsyra, också bra att ha hemma.
Tack så jätte mycket :)
#5 Vet precis vilket "stift" du menar. Vet dock itne vad det heter men det används vanligast till hundar iallafall! Fungerar skitbra :)
#13 Precis! Har fått för mig att de är bättre än vadd, för vadd måste man ibland hålla mot såret i typ en halvtimme, medan de där stiften stoppar blödningen med en gång.
#14 Precis! Vet dock som sagt inte vad de heter, vilket är synd :p