Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 2780 ggr
BellaDonna2
0

Trasigt marsvin..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det två veckor sen jag tog hem ett stackars marsvin på 5 (?) månader som satt i en djuraffär helt ensam utan någon att prata med eller lyssna på. Livrädd o svag livsgnista. Nu har han kommit sig otroligt bra. Glad, ligger still i knäet och bara myspratar och har tom börjat visa nyfikenhet. Igår var första gången han tog maten ur handen på mig när jag sträckte fram den försiktigt i buren.

Men vad kan ha hänt med tassarna på honom tro? Finns säkert tusen förklaringar.

Han saknar en klo på ena framtassen o en på ena baktassen, dessa kommer antagligen aldrig växa ut igen.. Och jag har aldrig någonsin sett så torra marsvinsfötter.. smörjer o smörjer.

Någon som kan tänka sig vad hans stackars tassar å klor har råkat ut för?

BellaDonna2
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hela herren kommer här :) Fortfarande namnlös =/ 
Förslag? :)

Jarado
0

Åh vad söt han är, lilla Hugo??

mopsen12
0

Kanske Uno, eller Hjärt-Uno som min morfar? Eller Pelle eller Nils? Jag har ingen aning om vad som kan ha hänt? En galen människa som klippt klorna kanske, eller att den fastnat på något vis?

hippieflickan
0

Vilken sötnos! Har ingen aning om vad som kan ha hänt med klorna men han ser ut som en liten Nils eller Albert tycker jag :)

Aztrya
0

Jag ka inte marsvin tyvärr, men mit namninne tycke han bör heta Lux.

*Smiter tillbaka till Rif*

EvaLuna
0

Röstar oxå på Hugo. Jösses så söt!!

En av mina svin har lyckats me samma sak inte mindre än två (2!!) ggr, en gång på baktassen & en på framtassen. Jag har frågat massor av gånger men hon vägrar att berätta hur de gick till… Båda klorna växte ut.

JohannaEkroth
0

Helt klart en Teddy! Kyss Jättesöt! Liknar min Texas, fast min har mer vitt. Glad

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[YukiOni]
0

Bobby! :D

JohannaEkroth
0

Kan han ha brutit klona så illa eller så är det någon elaking som har rykt av han klona. ObestämdGråterRynkar på näsanSkrikandes

Vad smörjer du med för något? Vaselin?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

BellaDonna2
0

Kul att få så mkt namnförslag, Tack! :D

#3. Ja jag funderar på om hans klor har blivit klippta för långt in kanske Obestämd

#4. Aah, hade det vart jag som orsakat det av misstag så hade jag sagt precis hur det gick till , ett misstag kan ju vem som hellst göra. Men om när man vägrar svara så.. nää då är det antagligen slarv Rynkar på näsan

BellaDonna2
0

#6 menade jag att svara till Tungan ute

BellaDonna2
0

#6 Nu när jag läser en gång till vad du skrev så fattar jag haha! Det är jäkligt konstigt att ditt marsvin inte berättar vad som hänt, marsvin som pratar o tjattrar jämt annars ;)

BellaDonna2
0

#9 Jag frågade tjejen i affären å hon verkade faktiskt ärlig. Hon sa att hon skämdes för att hon inte sett det, hon hade önskat att hon hade mer tid för djuren, men hon är ensam o jobbar där mån - fre, 10-19 å de öppnade för 1½ år sedan så de har inte riktigt råd att anställa fler folk än, hon har knappt lunch..

Fast då kan man ju undra om det är så nödvändigt att ha djurförsäljning.. Gillar inte att det är tillåtet alls! Det går mkt bra för deras försäljning av hund o kattmat, de har "riktig" mat! 

Iaf så trodde hon att det kunde va nån praktikant som hållt på att tappa honom när han/hon tagit upp honom o att klon låssnat i samband med nåt sånt å att de inte har vågat säga nåt sen… 

Jag smörjer med nåt som jag fick i en liten burkutav min styvmamma som hon sa är en dundersalva som man smörjer både bebisar å äldre med, hon använder den i jobbet. Resultatet blir bra ser jag iaf :)

marre1970
0

Ser ut som min Fiona så han kan hetea Fjalar tycker jag …:D

BellaDonna2
0

Jag funderar på om det finns nån serie eller film om haft det dåligt men sedan kommit sig å fått det bra. Black beauty är den ända jag kan komma på

LisaF
0

Det första namn som ploppade upp var Puh eller Pooh (som i nalle Puh/winnie the pooh) :)

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

_Charlie
2

#15 Åh, jag tänkte på en gång på Ringaren i Notre Dame. Den stackars puckelryggade pojken som blir inlåst i klocktornet för att han inte var som alla andra, och som senare rymmer och räddar livet på vackra Esmeralda. Från inlåst värdelös pojke till hela folkets hjälte.

Quasimodo. Glad

BellaDonna2
0

#17 Åh :) Min ena tjej heter ju Esmeralda oxå :)

_Charlie
0

#18 Klockrent ju! :)

Hanna
0

Hugo röstar jag också för. Gudars vilken sötnos Kyss

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

tantnett
0

Han ser ljuvlig ut.

Jag gissar på att han har fastnat i något galler. Stackaren. Bra att han fått ett bra och värdigt marsvinsliv nu.

Namnförslag: Morris.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

carsbo
0

haha jag tyckte det som charlie sa passade mycket bra speciellt som din ena hona heter esmeralda!:)

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

Abico
0

Ser ut som om klon slitits av på något vis. Hade en hane som fastnade med ena bakklon och slet loss den, såg ut som på bilden. Det tog väldigt långt tid men till sist växte det ut en ny klo, fastän rätt ful och tjock i jämförelse med de andra och så växte den bra mycket långsammare. Såvida inte hela klofästet är borta finns det en chans att det växer ut nya klor :)

Hanna 

BellaDonna2
0

Det blev en quasimodo eftersom han är lite "törnad"! ;) han är kastrerad nu o får snart bo med tjejerna. 690 kostade det.. Om någon ville veta