Orkar snart inte mer:(
Blixten har gått ner i vikt igen.
Vet inte vad jag ska göra för att få upp han i vikt igen.
Han får havregrynsgröt 1-2 gånger/dag, havre & pellets med.
Fri tillgång till hö. 1-3 grönsaker/dag.
Och han har spån & halm i buren plus 2 myssaker han kan gotta sig in i.
Orkar inte förlora ett marsvin till :( Redan förlorat 2 st i år :(
Kan tillägga att han är skinny, för er som inte vet det.
Han är 3 år och 3 månader gammal nu.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Urk vad jobbigt. Min erfarenhet av marsvin som tappar vikt snabbt och mycket är inte god. Min förra Skinny gick från 900g snabbt till 500g trots stöd matning havregyn kligröt osv.
Håller tummarna för dig och fina fina Blixten. Kämpa på Frida :)
#1 Han har tappat vikt innan men gått upp igen, hoppas han går upp igen.
Ok :( Hoppas<3
kanske någon sorts havre? kornkross är väl fetare än havregryn. har för mig att marsvin har svårare att tugga ren havre, så kanske kornkross då?
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
#3 Står i huvudinlägget att han får havre ;) Och den äter han med glädje,blir alltid tomt i skålen.
ja titta, såg bara havregryn :) nä då e jag helt tom på ideér. 3 år tycker jag inte är så mycket. kan marsvin ha mask?
#5 Skinnysar börja räknas som gamla vid ungefär 3 års ålder då dem inte brukar bli lika gamla som pälsade.
Mask tror jag inte, hade synts i avföringen?
jaha, ja då är det nog ålderns höst som kommer krypandes :(
Kan nog vara åldern det beror på… :( du ger ju bra mat så kan inte vara det det beror på.
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
#7 & #8 Kan vara så :(
Amanda, du förlorade ju din Ruth för inte så länge sedan :( Hon var ju bara 1 månad äldre än Blixten.
#9 Ja han är fin i övrigt. Är bara hullet.
Ja det är hemskt när allt kommer samtidigt. Förlorat även 2 kaniner iår, dock var en gammal men ändå :(
#10 Ja precis :(
#11 Hoppas Blixten går upp igen! Han har gjort det förr, men känns bara så… blää just nu :/
#12 håller tummarna!
#13 Kan behövas:)
Håller tummarna jag också!
Om det nu hjälper….håller också tummarna! Och en liten kram till dig med :(
Förstår hur du känner :( jag har förlorat 8 älsklingar nu inom loppet av en månad :( får bara lust att lägga ner marsvinen :(
#17 Ja du har haft jätteotur :/
#18 fick in grannens katt {%^^*£¥#^*? För några veckor sen :( han tog 7 st för mig pluss att han skada en så illa att jag fick välja å ta bort han :( så den katten står inte högt hos mig nu!
#19 Nej det förstår jag det! :/ Det hade jag berättat för grannen.
Otur :(

Pröva o ge fri tillgång till pellets/havre? Mina får fri tillgång till pellets, havre o nu även inskaffat muslli o tycker de går bra stadigt upp i vikt som de ska.
#21 Ja fri tillgång till pellets &havre har dem. Vad är det för müsli du skaffat? Kanske ska testa det:P

ja köpte från willys Eldorados musli med frukt, fick höra att de tydligen ska vara väldigt bra o få upp marsvin i vikt. =)
#23 Okej! Får testa det, tack :D
#20 dom fick all höra vad jag tyckte å tänkte om deras katt, å vad som kunde hända om han kom in till oss igen, dom erbjöd sig att ersätta marsvinen, men sa att det är inte pengar det handlar om utan individerna och personlig hettetna som är borta :( ser jag katten här inne igen har dom ingen katt mer.
#25 nej du har helt rätt, pengar kan inte ersätta en individ