Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: utställningar
Läst 1153 ggr
Lyan
0

Hur ovanligt är 24poäng?

Jag har bara fått 24poäng på kroppen i pet på ett djur trots att jag har ställt väldigt mycket. Rema var verkligen förtjänt av poängen för hennes kropp är helt outstanding men hur vanligt/ovanligt är det egentligen?

Har någon mer gris här på forumet fått 24poäng?

1da98
1

nej inte 24, men 23 poäng på 3 av mina marsvin :D

// Ida och marsvin.

"Djur är som vatten, det går inte att leva utan de ♥"

kodex
1

Vi hade ett intressant samtal om det på den senaste utställningen vid pet-bordet. Jag tror 24 är väldigt ovanligt men det är tydligen verkligen upp till varje domare. En del hade aldrig satt 24 för att dom  typ trodde att de inte fick sätta 24 då de har utelämnat poängen 24 i "mallen" för vilka poäng man sätter som domare. En del hade gjort det ändå.

Fridaaaa
0

Inte 24 här heller men 23 :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Aneema
0

Inga 24:or. Några 23:or då bla Cilla när hon kom 3:a i SMfinalen.

imoon
0

Min aby Jackie O har fått 24p vid tre tillfällen.Glad
22-23p är vanligast att mina djur får på kroppen, såg jag nu när jag tittade igenom alla bedömningssedlar.

imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus

Lyan
0

#2 Jag gillar verkligen när domarna pratar och berättar när man ställer! Man lär sig så mycket :-D

#5 Oj, tre gånger var inte illa! Är det olika domare som har gett honom det?

22-23p är vanligast här också. Jag har även fått 21p några gånger men då har domaren varit snål på hela startfältet

Sandra-B
0

I "instruktionerna" för domare så anges det att 10% poängavdrag från maxpoängen ska göras om djuret är väldigt bra på punkten, 20% om det finns något att anmärka på och så vidare, förutom kondition/presentation som alltid ska ges 100% om det inte finns något att anmärka. I praktiken skulle det innebära att 24/25 poäng aldrig kan ges på kroppen. På en 25-poängspunkt ska med andra ord ett bra djur normalt ges 22-23 poäng.

I marsvinsvärlden utgås det ifrån att ett marsvin aldrig kan få full pott, det finns inte helt perfekta djur, det kan alltid komma något som är lite bättre och då måste det finnas möjlighet att göra ett undantag och ge dessa "omöjliga" poäng till de djuren.

Har inte kollat de bedömningssedlarna mina djur har fått, men vet att jag vid några tillfällen har haft djur som legat på 24 poäng på 25-poängspunkter. Får se om jag har tid att plocka fram och kolla bedömningssedlarna idag eller någon annan dag - lite kul att kolla hur många gånger det har hänt :-)

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

imoon
0

#6 Det är olika domare och hon har varit i olika åldrar vid tillfällena, men hon är verkligen otrolig. Bara muskler.

imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus

Arcticas
0

Jag har aldrig fått 24 p på kroppen, däremot har jag fått slutsummor på 96 och 97 poäng. Då kan man tro att vi vann hela skiten, men vi kom inte ens till final.

Denna kommentar har tagits bort.
HumlanochJuvel
0

Humlan har fått 24 p. en gång. Annars har hon för det mesta fått 22-23 p. Kanel har inte fått 24 p. utan har för det mesta fått 22-23 p. på kroppen, precis som Skuggan.

godisgrisen
1

Min gamla Petstjärna Ginny som blev PoY-09 fick två 24or på kropp även Uffe hade fått en 24 en gång. Har inte tittat igenom övriga en jag tror inte att det är fler hos oss.

Som nybakad Petdomare med reglerna nyinpluggade känner jag att jag kommer att vara mycket snål med 24p på kropp men om någon är helt fantastisk kommer jag nog att ge det vid de mycket sällsynta tillfällena.