Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: beteendehantering
Läst 1025 ggr
DjurJessan
0

Marsvins läten och beteende.

Har just skaffat mig två omplaceringsmarsvin som bott ihop sen i januari men de gillar inte varandra till 100%. De kan umgås bredvid varandra men då jag inte kan läten och beteende så vet jag ju inte riktigt vad som kan hända.

De har vissa läten när de är tätt inpå varandra och jag känner inte att jag har koll på dem.

Bland annat så "hackar" de tänder och liksom reser lite på pälsen. NÅn kan kuttra lite oxå. Ibland så vänder den ena sidan emot när den går fram till den andra.

Finns det någon möjlighet som jag kan bidra med för att de ska funka bättre??

Tar tacksamt emot förslag.

DjurJessan
0

Kom på en sak till:

När de knuffar undan handen när man klappar dem över huvudet, vad betyder det??

[Valtari]
0

#0 Testa med en större bur och fler gömställen.

#1 Min mamma frågade en gång för många år sedan en uppfödare just den frågan, hon fick som svar att hon inte visste men hade märkt att det var mest hanar som brukar göra så.

emin
0

När de knuffar bort handen med huvudet kan det vara för att du skymmer sikten för dem. Det kan vara lite obehagligt. :)

Mina marsvin slutade med det när de kände sig mer säkra kring min beröring :)

Fridaaaa
0

#1 Mina marsvin gör så när dem inte vill att man ska klappa dem där

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mirinda
0

Det finns en engelsk sida med marsvinsljud på nätet. Om du har möjlighet att lyssna på ljudfiler kan du lyssna och lära dig att förstå ljuden där.

Jag vet inte hur man lägger in en länk här. Men googla på Guineapig sounds, så tror jag att du hittar sajten.

Kanske någon som är skickligare på det där med länkning än jag vet vilken sida i nätet jag menar?

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare