Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 1131 ggr
Jarlein
0

Amexias Bebisar.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu kommer det bebisbilder på ett dygn gamla småttingar. Kyss

Först ut en grupp bild. Inte det lättaste att ta kort när de inte ville vara stilla.

Jarlein
0

Här är hanen (black/golden/white). Störst i kullen med sina 111g vid födseln.

Jarlein
0

En hona (black/tan). Födselvikt 96g

Jarlein
0

Hona (Black/white/golden). Födselvikt 108g.

Lyan
0

Grattis :-D

Lille killen ser dock ut att vara black/golden/white tan ;-)

jezzijezz
0

Åh så söta! Stort grattis! = )

Jarlein
0

Var rätt trött igår så skrev att en var black/white i "vi som väntar kull" tråden men denna tjej har lite golden runt ögonen i öronen och på magen..

Och nej jag håller inte ungen i huvudet utan hon ligger på rygg i min hand.. Inget djurplågeri.. :)

Lyan
0

#6 Då har du tre tan då med andra ord :-D Tyckte att jag såg tan runt ögonen på tösen också men visste inte om det var bilden som lurades. Underbart söta!

Jarlein
0

#4 Menar du det? Hans högra öra är helt vitt (inga golden stänk) man ser det på översta bilden och han har en tunn vit rand mitt på magen.

Nu är jag inte expert på färger men skall det inte vara golden på bägge öronen, ögonen plus endast golden på magen?

Jarlein
0

Lägger in en bild på hanens mage ännu.. Och han hänger inte i luften utan ligger i min handflata.. :)

Lyan
0

#9 Defintivt tan om man kollar på den nedre framtassen :-) Det går även att se att magen inte är rent golden hela vägen ner till huden

Jarlein
0

Ok.. Det var intressant att veta.. :) Jag har bara stirrat mig blind på att han inte har golden på ena örat och att hela magen inte är tan på flickan och pojken.. Så därför antog jag att de inte var de. Men du har rätt färgen är lite annan på magen på dem.. ;)

Är då mittersta honan black/white tan eller black/white/golden tan. Hon har endast golden på magen å lite runt ögon/öron?

Lyan
0

Eftersom de har lite fläckar så döljer det en del av tanteckningen. Jag har haft en tan som var helt dold, det var totalt omöjligt att se pga hennes vita och golden fläckar men så ploppade det ut en liten tanbebbe :-P De är väl heller inte färgavlade?

Jag tycker hon ser black/white tan ut men har hon minsta lilla goldenprick på fel ställe så är hon även golden.

Jarlein
0

Bra till veta.. :) Tackar! Nej de är inte färg avlade men det finns en massa black/tan i honans stamtavla medan hanen inte alls har tan i sin..

Ska ta och gräva lite i black/wite honans päls och se om där är nåt golden.. :)