Burbygge på G!
Idag började vi med bur nummer två då jag ska få hem 3 gamla tanter på söndag! 2 virvlar och en skinny för att vara exakt! De är 3, 4 ½ och 5 år gamla! Skinnyn är yngst! ^^ Buren är nääästan färdig, limmet ska bara torka så ska jag inreda imorgonbitti!
Hon som har marsvinen kunde inte ha kvar dom pga sambon blivit extremt höallergisk samt ett tillskott i familjen. Hon hade annonserat ute på blocket i flera månader men ingen ville ta dessa tjejer tråkigt nog. Det roliga var att jag haft mailkontakt med henne sen innan fast angående skinnyhonan men tyvärr så dog kontakten ut.
För en vecka sen ca hörde en god vän till mig av sig och frågade om jag hade plats då hon inte kunde ta emot tjejerna pga platsbrist! Hon har ett omplaceringshem i Sandviken. Egentligen skulle jag inte ha fler marsvin men så snäll som man är så tackade ja ändå!
Tanterna kommer hit på söndag! Så, vad tror ni om buren?
De har bott i en liten trång gallerbur med möjlighet att springa runt i rummet pga buren alltid stått öppen. Har på känn att det kommer bli en liten chock för dom hehe.. buren är trots allt 56 cm bred och 190 cm lång! 

Vad gör man inte för djuren liksom.. ska bli jättekul att få hem tjejerna på söndag iaf!
Vad rörd jag blir, dagens goda gärning. :) Jag är helsäker på att flickorna kommer trivas alldeles ypperligt. :) Ser fram emot bilder på dom. :)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
#1 Åhh tack så mycket
Tjejen som äger marsvinen verkade så desperat för ingen verkade vilja ha dom!
Hon ville ju såklart inte lämna dom till vem som helst heller och det förstår jag men samtidigt kunde ju hon inte ha kvar tjejerna! Svårt det där :/
Ja lovar, kommer massor av bilder på söndag! Ska inreda buren imorgon och göra fint innan dom kommer! Hoppas ägaren kommer bli glad över buren, vill ju att tjejerna ska få det så bra som tänkas möjligt den tiden som de har kvar! 
NU har tjejerna kommit hem och allt gick jättebra! Blev dock lite ledsen då det märktes så tydligt hur svårt det var för henne att lämna tanterna här!
Förstår henne verkligen, det är inte roligt! Har själv fått lämna iväg många av mina tidigare djur pga olika orsaker, det känns som något fattas och det gör så ont i hjärtat!
Hon pussade varje marsvin på nosen så kärleksfullt, klappade och satte ner dom så försiktigt i den nya buren. Man kan inte bli något annat än rörd.
Tjejerna är iaf en Abby som heter Etoo, en skinny vid namn Chili och en långhårig virvel som heter Malibu! Jättefina tjejer, känns ovant med att börja få klippa ett långhårigt marsvin men det ska nog gå bra!
Har ni några tips angående klippningen så skriv gärna, det uppskattas!
Tjejerna fick lite gul paprika och romansallad för en stund sedan.. fyllde på med vatten och Chili tog paprikan ifrån min hand men de andra två var lite osäkra och gömde sig i huset! Ska låta tjejerna få acklimatisera sig innan jag tar massor av bilder så ni som vill se får ha lite tålamod! 
Bifogat en bild från blocket så ni får ett litet hum om hur tjejerna ser ut! 
Åh vilka fina damer :) Vet att jag sett dem på blocket innan, vad bra att de kom till ett så bra hem! Kräver en bild på buren framöver också ;)
#4 Oja, abbyn är ju helt fantastiskt vacker!
Skinnyn Chili är ju galet söt hon också men alla är så fina på sina sätt!
Ja jag vet att hon gjorde rätt beslut, det känns väldigt bra iaf! Dock blir man så ledsen men hon har fått min bloggadress, mail, mobilnr etc så vi kan hålla kontakten!
Ska göra mitt absolut bästa för att tjejerna ska trivas! 
Vilka fina tanter å va fint av dig 
E oxå nyfiken på hur buren blir när det e färdigt! = )
#6 Tack så mycket!
Här är en bild på den färdiga buren!
Plexiglas ska upp inom kort, ville bara skriva det. Blir ena långsidan och ena kortsidan isåfall med gångjärn och hasp! Så ingen här börjar gorma "Tänk om de får för sig att klättra ur buren och ramlar ner på golvet eftersom väggarna inte är så höga!" eller något sådant. Ska iväg i veckan och fixa det tänkte vi!
Annars så ser buren ut som min andra billy bokhylla fast med vit botten och vita ben!