Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 874 ggr
Jarlein
0

Namn på alla marsvin?

Berättade på jobbet att det kommit marsvins bebisar och att jag nu har 11 marsvin hemma.

En kompis på jobbet frågade har du namn på alla marsvinen?

Jag tänkte först att hon skämtade men hon var allvarlig.. :)

Självklart har jag namn på alla mina "grisar" och övriga djuren. Endast akvariefiskarna är namnlösa (förutom bottenfisken Håkan.. :) ) men det beror bara på att där är så många fiskar som ser lika ut så ser ingen skillnad på dem.

Tror inte det finns någon här inne som har nåt marsvin utan namn..:)

Ok.. Eventuellt någon nyfödd unge som inte fått nåt namn ännu..

juliino
3

Många som frågar mig med det och jag har 13 följd frågan brukar bli men hur se du skillnad på dom? Jag brukar alltid börja skratta och svara att självklart ser jag skillnad alla är ju så olika ingen gris är den andre lik.

nnicoleee
0

klart man har namn på alla!:) men jag får oxå ofta frågan om alla heter något eller om jag ens ser skillnad på alla haha :)

Lyan
0

Naturligtvis har alla mina namn och jag är även noga med att namnen ska vara personliga och att ingen annan har hetat samma. Har sett att vissa uppfödare verkar återanvända namn, namngivningen är ju bland det roligaste! Hur kul är det då att ha tre Svea och två Ronja osv.

Mina bebisar får namn direkt för jag har ofta en hel hög namn och blir ledsen när jag inte får använda alla :-P Tex sista kullen så har jag iallafall tre namn som jag verkligen hade velat använda. Namnen beskriver antingen hur de är eller symboliserar något viktigt för mig

Binajis
4

Det där är ju bra lustigt. Jag brukar fråga hur många människor de tror att de kan namnen på, och det brukar bli ett antal. För mig är marsvinen individer och därmed har jag lika lätt för att komma ihåg deras namn som jag hade att komma ihåg mina gamla klasskompisarns, ja i princip hela skolans elever, namn.
Eller så frågar jag om de har någon speciell hobby. Bilar, brukar iaf killar kunna svara, och då brukar jag påpeka att de antagligen kan en hel del bilmärken och en himla massa modeller (som dessutom ofta innehåller siffror!). De har inga problem att komma ihåg bilar, jag har inga problem med att komma ihåg namnen på mina älskade djur. Jag kan nästan bli lite förnärmad av den här frågan… herregud, det är levande varelser!

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Misarn
0

Kan bara instämma med ovanstående, klart man har namn på alla. Det är individer med olika personligheter och egenheter. När jag var liten hade vi även namn på våra hönor och ankor med :-)

Hanna
0

De två marsvinen här hemma har namn. Även mina ödlor :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus