Bokhyllebur och småbarn
Ni som har småbarn och marsvin. Har ni bokhylleburar och hur fungerar det? Jag är sugen på att fixa bokhyllebur, men rädd för att tvååringen kommer att vara i buren eller försöka lyfta marsvinen. Han försösker lyfta alla djur han kommer åt.
Vi har hamsterburar utan tak men dessa står på bord/byrå så tvååringen kommer inte åt djuren. (han har däremot snott springhjulet hos en av hamstrarna).
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Jag har en 1 1/2-åring. Min flock med marsvinshonor bor i bokhyllebur som står på ett bord.
Just nu har jag inte plats för bur på bordet utan hade en tanke på att ställa en bokhyllebur delvis under ett bord (där det står hamstrar).
Jag har inga barn men har en bokhyllybur på ben så den är en bra bit ovanför marken så jag kan ha saker under.
Du kanske kan ha kompostgaller eller liknande på buren så att ungarna ej kan kliva in eller ta ut marsvin så lätt?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Kompostgaller var en smart idé faktiskt.
#5 Det fungerar för oss iaf, kan ju vara värt att testa! 
Precis, det är ju ingen jättekostnad att testa heller, skulle det inte fungera fr man hiva upp bokhyllan på vinden tills ungen är större.
#7 Men har du både kompostgaller och buren på ben så kommer barnet inte kunna komma upp och försöka få tag i marsvinen! 
Man vet ju hur roligt det är för barn att göra saker som dem absolut inte får göra. Men h*n kanske förstår tillslut att buren är "of limits" och slutar helt så jag tycker helt klart att du ska försöka!
Har som sagt ingen plats att ha den på ben, men fullhöga kompostgaller ska ju hålla grabben utanför buren.
#9 Jaha det hade jag missat, sorry för det! Det tror jag nog, tror fyra st kompostgaller på Biltema kostar 99:- eller så!