Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 1090 ggr
[emelie94]
0

Grönt slem vid dräktighet

Hej

För några minuter sedan så tog jag upp mitt dräktiga marsvin och när hon la på mage så såg jag att där kom ut något grönt "slem" från hennes könsöppning. Hon har ungefär gått 40dagar. Hon åt innan och drack men just nu så ligger hon bara på samma ställe och ser trött ut.

Vet någon vad detta kan vara? Känner mig väldigt hjälplös och har panik:( Vill inte att något ska hända min lilla Puh.

Rubrik redigerad av moderator för att främja sökfunktionen.

Charlotta-B
3

jag tycker du ska ta kontakt med en vetrinär

Charlotta-B

godisgrisen
2

Luktar det illa?

Låter som livmoderinflamation. Hon måste ha antibiotika genast annars kommer hon inte att klara sig.

[emelie94]
0

Ja det luktar jätte illa och nu har färgen blivit klarare fast luktar fortfarande illa.

godisgrisen
3

#3 Jag skulle inte vänta utan gå till veterinären nu.

[emelie94]
3

Ok ska åka dit nu för såg precis blod i buren och även om hon har blivit piggare så är det nåt som inte stämmer hos henne

godisgrisen
2

Ungarna är troligen döda tyvärr så hon kastar nog kullen därav blodet. Det gröna och lukten är allvarligare.

diva
0

Hur har det gått för tjejen?

[emelie94]
2

Det har gått väldigt bra. Hon mår bra nu och idag kände jag hur hennes ungar sparkade så tror inte blodet kom ifrån att hon kastar ungarna:)

Teddymarsvinet
0

#8 Vilken tur att hon mår bra gick du till vet? Eller gick det över av sig själv? :)

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>