Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1579 ggr
mocco
0

Inredning i buren

Har nu funderat länge på att bygga lite saker som marsvinen kan ha i buren. Funderar på att iallafall göra en hylla dem kan sitta på. Är det något speciellt man skall tänka på när man bygger sådant till marsvin. T.ex. är det något träslag man skall undervika, eller tyg?

wingren
0

tyg kan fransa sig och om marsvinen då äter på det kan det bli väldans problam med magen, prova med något i tyg i hagen först för o se om de är intresserade av att tugga på det. Angående träslag vet jag inte riktigt men se till så det inte är några vassa kanter eller pikar etc de kan skada sig på :) Skokartonger tycker mina är superkul iaf ;)

Teddymarsvinet
0

Man skall aldrig ha vanligt tyg i buren, dock är fleece jätte bra, det fransar sig inte & är praktiskt i alla former! Tyg fransar sig som kan bli uppätna & små klor kan fastna i det ;)

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

mocco
0

Tack så mycket för svar! :)

Peterlina
2

Jag gillar att göra saker billigt, så istället för fancy lekrör eller avloppsrör från bygghandeln (som är svindyra tycker jag) så har jag köpt två st 2L läsk på Willys, skurit av över- och nederdel, sen sytt fodral i fleece till rören så nu har mina grisar två rör att springa genom som också är mysiga att sova i :)

Sen har jag också klippt remsor av fleecefilt och virkat ett litet bo. De älskar det :)

Hylla har jag också byggt av en hörnhylla jag köpte på Lidl för 50 spänn. Den var såklart i obehandlat trä, eftersom jag inte tror att lack eller impregnering är någon hit för marsvinens små kroppar.

Som toalett har jag klätt en papperslåda med vaxduk. Enda sättet att få dem att faktiskt pinka och skita på ett och samma ställe. Lätt att göra rent också. I den lägger jag det färska höet, eftersom de absolut ska sitta och bajsa på samma ställe som de äter de små knasbollarna.

Teddymarsvinet
0

#4 Men så smart! Ska absolut testa rören! :D

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>