Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: minneslund
Läst 753 ggr
pessy
0

Vila i frid Cordelija

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår dog min fina hona Cordelija, hon blev nästan precis 5 år gammal. Hon har varit frisk och glad hela livet, det speciella med henne var att hon alltid kurrade när man klappade henne, alltid. Hon älskade att vara ute och äta gräs vilket hon i princp fick göra varje dag på sommarna. Hon var så nyfiken och glad in i det sista.  Tills igår då jag hittade en henne jättesvag i burhörnet, hon levde fortfarande (andades & blinkade) men kunde inte stå utan var helt livlös i kroppen. Som djurägare är det ens värsta händelse då man vet att man inte kan göra något (jag försökte verkligen med allt men hennes tid var inne). När jag började gråta och började prata med henne pep hon till som hon alltid gjorde när jag pratade med henne, som att hon visste att jag var där. En liten stund senare somnade hon in brevid mig. Jag tog upp henne i min famn och bara satt och grät. Min nyfikna lilla sötnos var nu helt livlös, död.

Vila i frid älskade Cordelija så ses vi i Nangijala <3

Fridaaaa
0

Vila i frid <3

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Noina-J]
0

Men ush gud vad hemskt.

Samma sak hände med mig och min undulat, han dog i mina händer. :(

jezzijezz
0

Åh sov gott lilla söta! = (

pessy
0

:(( #2 förstår dig. Det är så jobbigt… :( Fast ändå skönt att man är med dem in i det sista.

EvaLuna
0

Vila i frid vackra. Håller me . bra att du va där!

Creation
0

Beklagar. :-( Sov gott Cordelija!

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

pessy
0

:( Idag är det exakt en vecka sedan hon somnade och jag saknar henne otroligt.. Hoppas verkligen att hon har det bra där hon är <3

[KatjaH]
0

R.I.P :(