blir marsvinen tjock av morot?
Hej jag undrar om det e typ mycket fett i morot och marsvin blir ftea för isånnfall har jag gjort fel för jag ger mina marsvin morot faktist nästan varje dag? är det nåst jag måste sluta med?
Jag ger mina marsvin brocoli ,sallad,och morötter,vitkål ,gurka varje dag och sen fröer
1# Har hört att marsvin blir feta av fröblandning om det är det du menar med frön.
Min Youtube-Kanal: TheBattlecruiser12
----------------------------------------------------------
Heter battlecruiser12 i de flesta spel jag spelar. 🦸♂️
jag har också fröblanding för tilfället jag har hört talas som att dom blir feta men jag hade inget annat det var bara en påse men det e så dyrt drt ände helfodret jag köper åt dom som dom gillar det kostar 80 kr
Pellets då .. Är uppfödare så jag vet vad mina marsvin ska äta
#3 Men ge inte det alls, om dom inte är för smala är de inget dom behöver.
Morot innehåller inte C-vitamin och ganska mycket socker, så det behöver man inte heller ge så ofta.
Morötter är mer godis. Innehåller en hel del socker.
#3 fröblandningar blir dem tjocka av ja, ingen lämplig marsvinsmat.
Vad heter fodret?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
jag vet inte
men det e för tillfället jag har fröblandning för har inget annat och då vet jag de om morot
5# jag har inget annat foder just nu me det får vara så för tilfället
fodret jag brukar ge dom e typ jätte bra har dom sagt eller det är iallfall bra och så
#7 Bättre att du bara ger bra hö och bra grönsaker i så fall :)
men dom e jus så små för jag har typ läst att dom behöver det? :)
#11 Inte fröblandningar, det är inte bra för dem, ge havregryn eller liknande och ev lite pellets istället :)
Hur gamla är dom?
dom är 6-7 månader
jag får fara och köpa pellets i helgen
#13 Då måste dom ej ha pellets, min hane på 5 månader klarar sig utan pellets :) Han får bara bra hö och c-vitaminrika grönsaker. Får pellets & havregryn på helgen som lite extra gott bara:P
Jag tycker inte heller dom behöver pellets i så fall ^^
okej tack för rådet. havregryn låter smart ska jag pröva :)
sen ska jag väl köpa pellets men då vet jag att det inte blir nå mer förblandning.
#17 Du måste inte ha pellets om dom klarar sig bra på havregryn och grönsaker och hö ;)
okej e havregryn typ som nåt pellets :)
#19 Havregryn har vi ju t.ex i chokladbollar och när vi gör havregrynsgröt :)
mm :)))
men iallafall tack nu vet jag de :)