är hon buff eller golden?
Tycker det ser ut som golden på den bilden iaf.
/Sandra
Ser ut som golden på den bilden. Tips är ju att titta på bilder på rasrena self buff. De är avlade för att vara mörka i färgen, så mörka blir väldigt sällan en buff som inte är färgavlad. Och de blir definitivt inte mörkare än en self buff med bra färg.
okej då kanske hon måste vara golden då, men det konstiga är bara att hon inte alls ser ut som en golden om jag jämför med dom jag har. men hon ser ju heller inte riktigt ut som en buff.

golden,punkt slut:):):)

Absolut en ljus golden.

vad sööt :D

åå gud vad gullig!:D

#12 ja jag tycker också hon är grymt ljus, har ju en hel del som är golden här hemma att jämföra med och hon är absolut inte lik nån av dom i färgen, inte ens den blekaste golden jag har. dessutom så brukar dom ju ljusna så hon borde ju nästan bli ljusare som vuxen eller? hon har även en helt annan ton i färgen… väldigt förvirrande. nån som har en bild på en riktigt ljus golden?
På nya bilderna ser hon buff ut tycker jag… En väldigt intensiv buff. Det handlar inte så mycket om mörkheten som om nyansen. Buff och golden har olika ton i pälsen. Vad har föräldrarna för färger?
ja precis, hon har en helt annan ton i pälsen än vad mina med golden har. Hennes mamma är ju cream/white/black och pappan black/cream/white så att hon skulle vara buff är ju inte direkt jättekonstigt. får kanske ta och maila registratorn då och se om hon hinner ändra färgen innan reg.bevisen är utskrivna..
Men, kunde du inte sagt det direkt? ;) Då ör det omöjligt att hon ör golden. Så var det löst. :p
haha men jag är ju inge bra på färger… men hur kan då samma pappa med en annan hona som är cream alt. buff,få två ungar en cream och en black/golden? det är ju typ samma färg kombination, eller? kanske även då ska informera om att pappa är en usa skinny och har massor av märkliga färger bakom sej.
Två alternativ. Antingen var ungen inte black/golden eller så är pappan inte cream…
lutar åt det första alternativet nu efter att ha hört med hans nya ägare, han har tydligen bleknat och ser ut att vara black/cream (och pappan är helt klart cream). men det kanske är samma med lakelandhonan då, att dom skiftar mycket i färg när dom är små. men det är alltså så att är båda föräldrarna cream eller buff så kan ungarna inte bli golden?
#19 Det stämmer.