Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 4375 ggr
Aneema
0

hane eller hona

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En liten pojke? Eller vad tror ni?

[JolineBerg]
2

Om du kan dela på "springan" är de en tjej, då ser man också Y-formen mycke bättre. om det inte går, du ser att huden går ihop och blir mer som ett "i" är de en kille :)

godisgrisen
0

Jag kan inte se. För suddig.

Aneema
0

Okej! Ska försöka få till bättre bilder. Har lite svårt att få kameran och fotomodellen att samarbeta =). Hoppas ju att vi har fel och det är en liten tös.

godisgrisen
0

Hur ser den lilla pluppen i mitten ut?

Är det som en ganska jämn rund plupp med som ett veck runt om hela och en pyttegrop i mitten?

Eller är den som lite trekantig och har ingen kant i överkanten och gropen sitter på undersidan öh… nedåt på pluppen?

Aneema
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nytt försök. Hoppas den här syns bättre.

[JolineBerg]
0

Tycker det ser ut som en hona!

nnicoleee
0

ser ut som en hona:)

Cavia
0

håller med, helt klart en hona =)

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

_Charlie
0

Jag ville säga hona vid den första bilden men eftersom jag är så ny på könsbestämning och ni önskar att det är en hona ville jag inte ge falskt hopp. Men nu får jag haka på och säga att visst måste det vara en flicka! :D

Aneema
0

Tack alla! lite hopp fast samtidigt förvirrad eftersom jag tycker det ser ut som den 12timmar gamla hanen i den här länken http://www.cavyspirit.com/sexing.htm och den ska väl vara trovärdig?

Ni har ju erfarenhet allihop men det är ju svårt att se på bild.

Får fortsätta hålla koll hoppas att ni har rätt och parallellt för att ha en plan B titta efter eventuell lämplig hankompis. Ska vi skaffa en till hane hade jag ju helst velat hitta en magpie/harlequin som vi kan använda i avel.

#4 Tack! Ska försöka titta bättre nu i kväll. Igår, efter ca 3½ timme sömn var min syn lika suddig som den första bilden =) och cirklar och trianglar lät som högskolematte =).

Aneema
0

Hej!

Tänkte uppdatera och meddela att vår lille Axew (uttalas ungefär Äx-i-you) definitivt är en pojke. Han har fått tillfälligt sällskap av en vuxen hane nu och i oktober kommer Axl flytta hit från Eulwen.

Eulwen
0

Det blir en riktigt tungvrickare, Axl och Axew. ;)