Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: beteendehantering
Läst 674 ggr
djurälskarenFlorentina
0

Vet inte vad jag ska göra ;(

Nu är det så att mina föräldrar är skilda så mina marsvin är hos min Pappa och jag bor varannan vecka. Min mamma skulle kunna ha dem om det inte var för att minn hund skulle "stalka" dem. Det känns som om jag inte ger dem tillräckligt med tid då. Jag vill verkligen inte sälja dem, men jag vill ge dem det bästa för dem. Jag vet inte ad jag ska göra. Ska jag sälja dem eller inte?

marsvin bäst
0

Jag hoppas att du kan ha kvar dem!

godisgrisen
1

Det är klart att du inte ska sälja dem! De har ju varandra och de veckor du bor med dem kan du ägna dig åt dem. Det viktigaste för ett marsvin är en marsvinskompis och de är inte ensamma när de har varandra.

djurälskarenFlorentina
0

Tack, men jag vill inte ha kvar dem bara om dem år dåligt Jag vill inte att dem ska må dåligt bara för att jag vill ha kvar dem.

godisgrisen
0

Om de mår dåligt förstår jag att du inte vill ha dem kvar men varför tror du att de mår dåligt bara för att du bara är ned varannan vecka? De får väl mat och så när du inte är där?

juliino
1

Jag flyttar mellan mamma och pappa varannan vecka ungafär och när jag inte är hemma matar mamma marsvinen inget mer. Sen åker jag och städar i veckan och kollar så att alla mår bra.

När jag kommer till veterinären säger dom till mig att mina marsvin är dom tamaste dom sett. Och ändå gosar jag "bara" med dom varannan vecka :)

djurälskarenFlorentina
0

Jag vet, men ibland stannar jag längre hos mamma för det är lättare att plugga. Min pappa ska mata dem, men jag kan inte lita på att han kommer ihåg det utan hans flickvän får göra det på helgerna. Dem har pellets oh allt de behöver, men får då ute sina grönsaker. Och det är 26 minuter i mellan så jag kan inte åka dit efter skolan för då hinner jag inte plugga. Vill verklige behålla dem, men dem ska inte behöva vara ensamma (eller bara de två) för min syster tycker att dem är fula och läskiga (jag vet hon är galen!!!). Så dem kelas inte så ofta som jag skulle göra… Et inte ad jag ska göra

juliino
1

Har ni inget rum hos din mamma som marsvinen kan bo i som ni kan se till att hunden inte går in i med tex kompostgaller eller stängd dörr?

djurälskarenFlorentina
0

Nej, men jag har frågat min mamma om vi kan prova och se om han inte bryr sig om dem sen och jag ska fråga hennes man också så vi får se…..

juliino
0

#8 Om ni inte har prövat att ha marsvinen där tycker jag att dte är värt ett försök. vad är det för ras p hunden?

Tycker han att det är obehagligt med tex kompostgaller? Tänkte att ni kunde ställa det mot buren om han skulle bli jobbig.

Min lilla hund Kito är mest nyfiken när något nytt marsvin kommer och vill då nosa på det och vänja sig vid den nya doften. När han gjort det är allt cool lugnt och han har accepterat att nu är det ett nytt djur i flocken. Men innan han har fått nosa riktigt noga kan han vara små irriterande och hänger efter mig osv.

Min stora hund som bor hos min pappa kan jag inte lämna själv med marsvinen då han inte är uppvuxen med dom så som Kito är. Milton hänger hela tiden utanför buren men tar jag ut dom gör han inte en fluga förnär.