Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 834 ggr
Lynley
0

En ny tjej till flocken.

Va in på en djuraffär och skulle köpa hundmat och som vanligt går man alltid först till djur rummet/hörnan…. Och där sitter världens sötaste lilla tjej i ett hörn… Kunde verkligen inte låta bli, så sagt och gjort fick hon följa med oss hem. Liten och lurvig. Ca 3 månader gammal. Ska försöka få till en bild på henne lite senare. Mån Lill tjejen är jätte rädd och gömmer sig i ett av husen.

Eulwen
3

Vad kul, grattis och välkommen in i livet som marsvinsägare (om det är ditt första marsvin)! Snart har du 14 stycken ska du se, de är beroendeframkallande. Flört

Ge henne natten att undersöka buren och känna sig för så är hon säkert mer framåt i morgon. Locka med något gott som paprika eller vitkål.

Nu framgår det inte om du har andra marsvin eller inte, men du har säkert koll på att marsvin ska hållas två och två så är hon ensam har du det roliga nöjet framför dig att leta upp ett marsvin till.

Du visar väl bild sen när du får tillfälle att fota?

Lynley
0

Vi har 3st sen tidigare ;) ska fota henne ;) sitter och surfar via ipaden nu och lyckas inte Ada upp bilderna via den. Morr! Så ska sätta igång datorn och fota lite;)

Lynley
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ena sidan :)

Lynley
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Andra sidan :)

Jessica Holländare
0

Men vad söt och fin!! Grattis till nytillskottet.

Eulwen
0

Men guuuuu så söt! Jag förstår att du föll för henne. :-) Och vad härligt att hon fick flytta in i en hel flock, marsvin är som roligast när de är några stycken tycker jag.

Lynley
0

Vad kallar man hennes färg för? Jag har ingen koll alls, har bara mina grisar som sällskap och mys.

Eulwen
0

White/black/cream tycker jag hon ser ut att vara. Det är lite peruan-stuk på frisyren också. :-)

[Snuttegris]
0

Men guuuud så söt Kyss

Virvlan
0

Sååå fin!!!!! grattis till söta tjejen!

Peterlina
0

Men skoja inte att hon var söt! Jag skulle också fallit pladask.

Jag kan säga att jag inte går in i djurhörnan längre, för jag är rädd att komma hem med fler marsvin. De är verkligen beroendeframkallande. Jag skulle kunna tänka mig att ha hur många som helst. Men då tror jag att jag blir utan make tyvärr. :D

Jag väntar hem en liten kastrerad hane till våra två tjejer om några veckor och längtar enormt efter detta!

Sanni
0

Hon ser verkligen ursöt ut! :) Grattis för tillskottet!

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

Lynley
0

Tack alla :) mon sambo har sagt att det är köp stopp på marsvin nu ;) han som inte alls gillade dom ifrån början sitter nu ofta med Bolt och myser ;) va inte alls meningen att hon skulle följs med hem. Min plan va att jag skulle köpa en gris med stamtavla ifrån en uppföda som jag hade tänkt ställa ut.. Men men, lika glad är jag :D