Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: boendeinredning
Läst 739 ggr
PiggieVille
0

Ni med plastmatta i buren

Ni som har plast/våt matta i botten på burarna, blir det inte halt för grisarna att gå på? Ligger verkligen spånet stilla? Jag ska bygga en ny bur och funderar på vad jag ska ha i botten. Jag har minst två racer maskiner :) så vill ju att de ska få bra grepp med tassarna och inte sladda runt.

juliino
0

Jag har vaxduk i botten och spånet ligger helt stilla :)

[Maijah]
0

Jag har alltid använt platsmatta och det funkar utmärkt, spånet ligger alltid stilla om man har tillräckligt mycket spån i :)

PiggieVille
0

Tror ni det är bättre än en dusch matta? En sån som man använde mycket förr, den i gummi. En dum fråga kanske men vad är det för skillnad på plastmatta och laminatgolv? För det sistnämnda har vi på köksgolvet, där grisarna får rastas och den är ganska hal tycker jag. Visserligen har vi ju inget spån på :)

[Maijah]
0

#3 Jag har vanlig "fejk-trä"-golvplastmatta i mina burar just nu. Är väl vattentätt till viss del men det är ju inte direkt våtrumsmatta. Funkar dock perfekt :) Du behöver inte oroa dig för att det blir halkigt, men det gäller att ha i ordnentligt med spån, 1-2 cm räcker inte. Jag har nog en 3-5 cm åtminstone.

På golvet kan du ju lägga ut filtar så det inte blir så halt :)

PiggieVille
0

Ok, det låter ju bra! :) Idag kör jag tidningspapper och ca 6 cm spån. Men nya buren kommer bli dubbelt så stor så då vill jag ha det så smidigt som möjligt. Ska nog kika efter plastmatta iaf…