Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettpresentationer
Läst 1070 ggr
juliino
3

Välkommen lilla pojk!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äntligen är min Nonself Beige Dalmation hane hemma! Gud vad jag längtat. Och han var verkligen värd det!

Sågstugan´s Drutten heter han i stamtavlan och han är helt bedårande! Jag är genom kär efter en timma med honom. Efter en närmare titt på stamtavlan såg jag att han är släkt med ett av mina bortgångna djur Bobbo "Pellerin", Bobbo som var en sådan underbar gris. hoppas att hans barnbarn ärvt hans temperament Tungan ute

Namn har jag inte kommit fram till ännu. Har funderat på Bu eller Bubba. Någon som har något tips? ;)

Han fick flytta ihop med Pelle direkt. Pelle morska upp sig och kurra och vicka på rumpan samtidigt som han bockade och det spratt i kroppen på honom av lycka Kyss Sen blev han ju bara tvungen att jucka en aning på honom och kissa liiite på honom. Men efter ett rejält lass med hö och varsinn stor morots bit är det tyst och lugnt i buren i undantag för Pelles popcornskutt.

Tog ett snabbt kort med mobilen. Fin kameran är urladdad och killen ska få boa in sig lite. Ska ta nya bilder imorgon.

[saphirasmarsvin]
1

Grattis! Vilken läckerbit :) Beige är en så härlig färg.

Fridaaaa
1

Vad söt han är! :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

godisgrisen
1

Nähä du den får du lov att ge till mig! ;-) Jag dog av sötchock! Vilken fin!

Har sett släktingar till honom som uppfödaren haft med på utställningar… jag snodde nästan de också…

Grattis!Glad

Linneaundulat
2

Åhh vad gullig!

Hälsa honom från mig! Skrattande

BlommaMin vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/Blomma

Mvh Linnea

Lyan
1

Åh, så vacker! Och vilken mörk färg han har

juliino
0

#1 Tack! ;) Min Första Beige och jag är helt såld!

#2 Ja visst är han! :]

#3 Nää. Han är min och jag råder dig att inte försöka sno honom ;)

Du kanske får se denna herre på utställning med. Dock inte med mig utan med Suzanna. Han har två "fel" veck på ett öra och en för stor fläck på ena sidan. Så hon kanske ville låna honom för att ställa ut.

Jag vågar mig inte på utställningar har problem med stress och att bedömmas även om det är djuren. Sen tycker jag det är svårt att få klorna fina. Flört

juliino
0

#4 Tackar! Det ska jag :)

#5 Ja visst har han! Bättre bilder fixas imorgon ;)

Peterlina
1

Men sööööötnosen då. Jättefin liten kille. Förstår att du längtat. :)

Eulwen
2

Meeen så fin!! Grattis!! Och jag tyckte Drutten var ett passande namn jag. :-D (Nu längtar jag ännu mer efter den första beiga magpien som föds i vårt projekt, )

Lynley
1

Men så fin :) grattis :)

Creation
1

Nämen ojojoj, vilken söting! :-D Han ser ut som en liten Bu.

Ah, jag bara måste ha en beige nån gång…

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

juliino
0

#8 Tack han är underbar. Vill bara pilla på honom hela tiden. Tyst

#9 Hmm får fundra på hans namn lite till. Mohaha! lite hämd för att du frestar mig med lilac otter Cool

Eulwen
0

#12 Dyker kanske tom upp nån beige otter här nån dag, vad vet jag…. Moaha! :-P

juliino
0

#10 Tackar

#11 Tack :) Mjo testade med alla namn och när jag sa Bu så såg han verkligen ut som en liten Bu. Tungan ute Ska fundra på det liite till. En Beige bör alla ha. Och speciellt en Beieg Dalmation guud så fina! Kyss

juliino
0

#13 Du är allt ondskefull du.Skrikandes Önskar att man hade mer plats.

[Nova101]
0

Så himla vacker, förstår varför du är så himla stolt! Skrattande

juliino
0

#16 Tack så hemskt mycket! Tungan ute

[Maijah]
0

Fy så söt. Riktigt läckert med röda ögon till färgen också!

Sanni
0

Gud så söt! Grattis :)

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

[hejhejnaffy]
0

varför inte göra det enkelt och döpa han till Drutten som han i stamtavlan? Han var verkligen bedårande söt,föresten! Man blir lite smått avis ;)

juliino
0

#18 Ja det tycker jag med Kyss

#19 Tack så mycket!

#20 Jag har så många namn på lager som jag vill använda och jag vet inte riktigt om han är en Drutten för mig. ;) Jag älskar att döpa mina djur och jag tycker det gör dom mer personliga. Tex fick min första skinny heta Ralf för han såg ut som en riktig gubbe och när jag hör namnet Ralf tänker jag på en gamal gubbe Flört

Ja han är helt underbar!

Lyan
0

#21 Jag vill också gärna välja egna namn, helst så krångliga som möjligt! Trots detta sitter jag med en liten Spike som säkert de flesta också tror är felstavat eftersom han kommer från Lillhagas där nästan alla namn börjar på Z XD Han var en liten Spike helt enkelt :-P

Jag tycker Drutten är rätt häftigt, lite fulsött sådär.

juliino
0

#22 Jag brukar oftast vilja ha enkla och lite barnsliga namn. Min familj blir inte direkt förvånade av att jag vill döpa dom till tex Bu, Hubbe, Loppan, Pim, Totte (hona) osv. Dom är väldigt vana vid att jag är barnslig av mig, 16 år och mitt iPhon skal är en Rilakkuma nalle och det bästa programet i hela vida världen är Svampbob fyrkant Cool

Nu har jag valt namn! Jag prövade och velade men jag visste innerst inne hela tiden, det är en lite Bu jag har fått hem. Han ser verkligen ut som en liten Bu tycker jag Kyss

juliino
0

Hej hopp!

Fridaaaa
0

Så himla charmig! :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

juliino
0

Skaru ha dig en puss? Cool

juliino
0

Och en bild på ena sidan med hans "fel" som jag älskar Kyss

[Maijah]
0

Ja alltså, jag vet inte om man faktiskt får vara sådär söt Kyss Dalmisar är underbara.

Peterlina
0

Bu!

<3

Sanni
0

Åh, jag smälter Kyss Vilken pussmun!

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)