Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 2687 ggr
Fridaaaa
0

Jag behöver lite namnförslag :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom Enzo inte ska gå själv så har jag tingat denna sötnos av mama som jag har varit förälskad i sedan han föddes.
Så var glad att han fanns kvar.

Mamma är peruan och pappan är lunkarya.
Ska hämta honom söndag den 7/10 så om ca 1 vecka. Då är han 5 veckor gammal :)

Behöver bra namnförslag!
Ej vanliga namn som t.ex Bamse osv och inte heller gammeldagsnamn/människonamn som t.ex Bert, Robban, Roy osv :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[fuzzygirl21]
0

Smack
Smacke
Smarris
Smulan
Smörblomma
Sniff
Sniffen
Snuffe
Snuffis
Snufflan
Snuffy
Snuttan
Snutte
Snödropp
Snöflinga

Talina
Tambo
Teckla-Marie
Teddy
Tiffine
Tilli
Tipex
Titte
Toffe
Tofsan
Tola
Topkan
Tori
Tosse
Tova
Trampe

Tratten
Trixy
Trolle
Trollet
Trulelli
Trulle
Truls
Tuff
Tuffsan
Tufsan
Tuppe
Tuss
Tussan
Tusse
Tuttan

Majdzan
Majsan
Makaronlådda
Mammi
Manny
Marcello
Maro
Marola
Marvin
Maxi
Melodi
Mhure
Micki
Miljard
Millan
Millie
Mini Hopp
Minilissa
Minnie
Minus

Daim
Damon
Dani
Dentro
Dessie
Dexter
Diamant
Didde
Diddi
Diffe
Dino
Disa
Dixie
Dollar
Duell
Dumle

Lite förslag :D

Fridaaaa
0

#1 Många förslag men majoriteten är tyvärr honnamn tyvärr :(
Men vissa fastnade jag för.

[Nova101]
0

Jag gillar namnet "Ruff" på honom.. kanske för hans härliga och fluffiga päls! ^.~

Vovvie94
0

A: Anakin, Atlas
B: Balto, Buddha, Boss, Best, Bumbi
C: Chase, Cody, Cosy, Chippen, Cito, Chance, Cross
D: Dash, Drive, Dobby, Dizzco, Dingo, Dollar, Doc, Dylan, Dev, Drix
E: Ecco, Eddie, Einstein, Eight, Excel, Elliot
G: Grizzly, Grimm, Gjutis
H: Hero, Happy
I: Ilion, Ingo
J: Joe, JoMo
K: Kidd, Kompis, King, Kito, Kross,
L: Lazzo, Lill-Klippen, Labbas
M: Mattis, Miko, Molle, Mio
N: Nixon, Nobby, Nitro, Nero, Nalle
O: Oboy
P: Pepsi, Pippin, Pax, Paxo, Pluto, Puh, Prime,
Q: Qito
R: Rayos, Ripley, Rixen, Riley, Rally, Rulle, Rap, Rix, Rox, Riggs, Royal
S: Style, Soda, Scout, Skip, Sid, Shadow, Skorpan, Sarek
T: Tiwas, Tash, Tippen, Trigger, Teddy, Tippen,
V: Viggo, Voy, Vegas
W: Whoopsie, Wolf
Z: Zingo, Zak, Zeke

mina hundnamnförslag ifs, men vissa kanske faller i smaken Flört

[fuzzygirl21]
0

**SACHA, SAFFRAN, SALEM, SALLE, SAM, SAMBO, SAMI, SAMMI, SAMMY, SAMSON, SAMUEL, 
SANTOS, SARA, SASCHA, SAXON, SCHUBERT, SCOOTER, SCOTT, SEBASTIAN, SEBBE, SELMA,
SESAM, SEVEN, SHAKESPEARE, SHIVAS, SIBELIUS, SICKAN, SID, SIDNEY, SIGGE, SIGISMUND, SIGURD, SIGVARD, SILAS, SILLEN, SILVER,
SIMBA, SIMON, SIMPSON, SIMPSSON, SIMSON, SINBAD, SINUS, SISSE, SIVERT, SIXTEN, SKALMAN, SKIPPER, SKORPAN, SKRUTT, SKRUTTEN,
SKRUTTIS, SKRÅLLAN, SKRÅLLE, SKUGGAN, SKUTT, SLUGGO, SMIRNOFF, SMIRNOV, SMIRRE, SMOKEY, SMOKIE, SMULAN, SMULIS, SMURF, SMURFEN,
SMURRE, SNIFF, SNOBBEN, SNODDAS, SNODDEN, SNOKEN, SNUFFE, SNURRE, SNUTTE, SNUTTEN, SNUTTIS, SOCKAN, SOCKER, SODA, SOFUS, SOKRATES,
SOLO, SONIC, SONNY, SONY, SORRO, SOTARN, SOTIS, SPADER, SPEEDY, SPENCER, SPIFF, SPIKE, SPINN, SPIRIT, SPIRO, SPOCK, SPUTNIK,
SPÖKET, STAFFAN, STALIN, STANLEY, STEFAN, STELLAN, STEN, STEVE, STICKAN, STIG, STIG HELMER, STINA, STING, STISSE, STRINDBERG,
STRIX, STRUMPAN, STUMPEN, STURE, SUDDEN, SULAN, SUMO, SUNE, SUNNY, SUSHI, SVANTE, SVARTE PETTER, SVARTEN, SVARTIS, SVARTNOS,
SVEN, SVENNE, SVERKER, SVINTO, SVULLO, SYLVESTER, SÖLVE, SÖREN

SABA, SABINA, SABRINA, SACHA, SAFFRAN, SAFIR, SAGA, SALLY, SALMA, SALOME, SALSA,
SAMANTA, SAMBA, SAMIRA, SANDRA, SANDY, SANNA, SARA, SARAH, SASCHA, SASHA, SASJA, SASKIA, SASSA, SASSI, SASSIE, SASSY, SAVANNA,
SCARLET, SCARLETT, SCILLA, SELENE, SELINA, SELMA, SEMIRAMIS, SEMLA, SEMLAN, SESSA, SESSAN, SESSIE, SHANTI, SHEBA, SHEEBA,
SHEILA, SHELLY, SHERRY, SHIBA, SHIRA, SHIVA, SIA, SIBYLLA, SICKAN, SIDNEY, SIGGAN, SIGGE, SIGNE, SIGRID, SILJA, SILJE, SILLA,
SILLEN, SILVA, SILVER, SILVIA, SIMBA, SIMON, SIMONA, SIMONE, SIMSON, SINDI, SINDY, SINGOALLA, SIPPA, SIPPAN, SIRAP, SIRI,
SIRIKIT, SISSAN, SISSEL, SISSELA, SISSI, SISSIE, SISSY, SITA, SIV, SIVAN, SIXTEN, SKILLA, SKORPAN, SKROLLAN, SKROTIS, SKRUTT,
SKRUTTAN, SKRUTTEN, SKRUTTIS, SKRÅLLAN, SKUTTAN, SMILLA, SMILLAN, SMIRRAN, SMIRRE, SMOKEY, SMOKIE, SMULAN, SMURFAN, SNOFFSAN,
SNOFSAN, SNOPPAN, SNORPAN, SNUFFAN, SNUFFI, SNUFFSAN, SNURRAN, SNURRE, SNUS, SNUSAN, SNUTTAN, SNUTTIS, SNÄCKAN, SNÖRET, SNÖVIT,
SOCKAN, SODA, SOFFI, SOFI, SOFIA, SOFIE, SOJA, SOL, SOLO, SOLVEIG, SONJA, SOPHIE, SOTAN, SOTIS, SOTNOS, SOYA, SPÖKET, SPÖKIS,
STELLA, STINA, STRIMMA, STRUMPAN, STRÖSSEL, STUMPAN, SUDDAN, SUDDEN, SULAN, SUNE, SUNNA, SUNNY, SUNSHINE, SUSHI, SUSI, SUSIE,
SUSSAN, SUSSI, SUSSIE, SVARTA SARA, SVARTIS, SVARTNOS, SVEA, SVINTO, SYLVIA, SYRRAN, SÖT, SÖTNOS**

Fridaaaa
0

#5 Tyvärr jobbigt att läsa :/

Fridaaaa
0

Och jag är enbart ute efter hannamn!:) Så inga honnamn behöver skrivas upp tack :)

juliino
0

Jag säger samma som jag alltid gör Hubbe Cool Älskar det namnet!
Albin, Bu, Bubba, Dante, Drutt, Totte, Gimli, Ville, Plutt, Huben, Gillbert.

Kom inte på flera nu. Ska ha en lista med namn någonstans på datorn.

[fuzzygirl21]
0

Sorry :(

SACHA, SAFFRAN, SALEM, SALLE, SAM, SAMBO, SAMI, SAMMI, SAMMY, SAMSON, SAMUEL,

SANTOS, SARA, SASCHA, SAXON, SCHUBERT, SCOOTER, SCOTT, SEBASTIAN, SEBBE, SELMA,

SESAM, SEVEN, SHAKESPEARE, SHIVAS, SIBELIUS, SICKAN, SID, SIDNEY, SIGGE, SIGISMUND, SIGURD, SIGVARD, SILAS, SILLEN, SILVER,

SIMBA, SIMON, SIMPSON, SIMPSSON, SIMSON, SINBAD, SINUS, SISSE, SIVERT, SIXTEN, SKALMAN, SKIPPER, SKORPAN, SKRUTT, SKRUTTEN,

SKRUTTIS, SKRÅLLAN, SKRÅLLE, SKUGGAN, SKUTT, SLUGGO, SMIRNOFF, SMIRNOV, SMIRRE, SMOKEY, SMOKIE, SMULAN, SMULIS, SMURF, SMURFEN,

SMURRE, SNIFF, SNOBBEN, SNODDAS, SNODDEN, SNOKEN, SNUFFE, SNURRE, SNUTTE, SNUTTEN, SNUTTIS, SOCKAN, SOCKER, SODA, SOFUS, SOKRATES,

SOLO, SONIC, SONNY, SONY, SORRO, SOTARN, SOTIS, SPADER, SPEEDY, SPENCER, SPIFF, SPIKE, SPINN, SPIRIT, SPIRO, SPOCK, SPUTNIK,

SPÖKET, STAFFAN, STALIN, STANLEY, STEFAN, STELLAN, STEN, STEVE, STICKAN, STIG, STIG HELMER, STINA, STING, STISSE, STRINDBERG,

STRIX, STRUMPAN, STUMPEN, STURE, SUDDEN, SULAN, SUMO, SUNE, SUNNY, SUSHI, SVANTE, SVARTE PETTER, SVARTEN, SVARTIS, SVARTNOS,

SVEN, SVENNE, SVERKER, SVINTO, SVULLO, SYLVESTER, SÖLVE, SÖREN

SABA, SABINA, SABRINA, SACHA, SAFFRAN, SAFIR, SAGA, SALLY, SALMA, SALOME, SALSA,

SAMANTA, SAMBA, SAMIRA, SANDRA, SANDY, SANNA, SARA, SARAH, SASCHA, SASHA, SASJA, SASKIA, SASSA, SASSI, SASSIE, SASSY, SAVANNA,

SCARLET, SCARLETT, SCILLA, SELENE, SELINA, SELMA, SEMIRAMIS, SEMLA, SEMLAN, SESSA, SESSAN, SESSIE, SHANTI, SHEBA, SHEEBA,

SHEILA, SHELLY, SHERRY, SHIBA, SHIRA, SHIVA, SIA, SIBYLLA, SICKAN, SIDNEY, SIGGAN, SIGGE, SIGNE, SIGRID, SILJA, SILJE, SILLA,

SILLEN, SILVA, SILVER, SILVIA, SIMBA, SIMON, SIMONA, SIMONE, SIMSON, SINDI, SINDY, SINGOALLA, SIPPA, SIPPAN, SIRAP, SIRI,

SIRIKIT, SISSAN, SISSEL, SISSELA, SISSI, SISSIE, SISSY, SITA, SIV, SIVAN, SIXTEN, SKILLA, SKORPAN, SKROLLAN, SKROTIS, SKRUTT,

SKRUTTAN, SKRUTTEN, SKRUTTIS, SKRÅLLAN, SKUTTAN, SMILLA, SMILLAN, SMIRRAN, SMIRRE, SMOKEY, SMOKIE, SMULAN, SMURFAN, SNOFFSAN,

SNOFSAN, SNOPPAN, SNORPAN, SNUFFAN, SNUFFI, SNUFFSAN, SNURRAN, SNURRE, SNUS, SNUSAN, SNUTTAN, SNUTTIS, SNÄCKAN, SNÖRET, SNÖVIT,

SOCKAN, SODA, SOFFI, SOFI, SOFIA, SOFIE, SOJA, SOL, SOLO, SOLVEIG, SONJA, SOPHIE, SOTAN, SOTIS, SOTNOS, SOYA, SPÖKET, SPÖKIS,

STELLA, STINA, STRIMMA, STRUMPAN, STRÖSSEL, STUMPAN, SUDDAN, SUDDEN, SULAN, SUNE, SUNNA, SUNNY, SUNSHINE, SUSHI, SUSI, SUSIE,

SUSSAN, SUSSI, SUSSIE, SVARTA SARA, SVARTIS, SVARTNOS, SVEA, SVINTO, SYLVIA, SYRRAN, SÖT, SÖTNOS

juliino
0

Och grattis! Han är jätte söt! Vilken underbar päls!

Fridaaaa
1

#10 Hehe tack! Som ett litet lamm :) Spännande att se hur han blir som vuxen sen :D

juliino
0

#11 Ja Lunkaryor ser verkligen ut som små lamm! Ha länge länge drömt om en lunka men den drömmen får vänta. "Avis" Oskyldig
Vill gärna följa hans uppväxt i bilder på din blogg. Den där pojken kommer bara bli sötare med åren. ;) "vill ha" Tyst

Fridaaaa
1

#12 Hihi detta är min första så :P

Ja det får du göra  ;) Lovar att uppdatera med mycket bilder sen när han kommer! :D

[Maijah]
1

Nämen vilken sötnos! Grattis :)

Fridaaaa
0

#14 Tack! :D
Nu ska jag bara komma på ett bra namn ;)

tantnett
0

Ljuvlig kille.

Jag föreslår Fuzzy på den lille krabaten. Det betyder fluffig.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

[Snuttegris]
0

Första tanke var Pyret :)

Fridaaaa
0

#17 Pyret är ett honnamn för mig:P Hette en sheltiehona jag hade för några år sedan :)

Peterlina
0

Han heter ju Svante ser du väl. ;)

Peterlina
0

Jaha ok, inga människonamn. Hm… Frippe kanske? Eller Furby. Han är lite lik en sån. ;)

lillamarsvinet
0

butterscotch hette ett marsvin i en bok jag läste det var gulligt:3

♥kram Linnea♥

Teddymarsvinet
0

Tyckte han såg ut som ett litet fluffigt får den lille goseplutten. Så kanske Timmy (som i timmy lamm), shaun (som i fåret shaun)! Flört

Eller lite ''vanligare'' namn. Bo, Pritze, Toke, Algot (fast lite gammalt ;)), Eldur, Mauni. Ja det var några namn! Hoppas du hittar något passande namn till honom.

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Binajis
0

Herregud vad söt! Jag tycker han såg ut som en söt Douglas. Annars gillar jag Timmy, som Teddymarsvinet tipsade om :)

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

[SallysPigge]
0

Åh vilken goding :-P

Måste vara extra god när han kommer från din mamma :-)

Dålig med namn men här kommer några.

Lurvas, Toffifee (Godiset du vet), Svinto .. kommer inte på någon mer just nu … :-S

gnagarlover
0

lurvas va kanon tycker jag=))

Fridaaaa
0

Många bra förslag! Och stor beslutångest hos mig som vanligt! haha :D

PiggieVille
0

Gandalf eller aslan. Mycket söt :) grattis!

Fridaaaa
1

#27 Ogillar verkligen sagan om ringen, så Gandalf är uteslutet Tungan ute

PiggieVille
0

Eller kimba!

PiggieVille
0

Eskil,krape, nanouk eller det sistnämnda kanske är för tjejigt?

Fridaaaa
0

#30 Inga gammeldags/månniskonamn skrev jag högst upp, dit räknas Eskil ;)
Nanouk är för "krångligt" :)

Atensia
0

Tycker han ser ut som en Billy :)

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Lyan
1

Kawaii betyder söt, Bangsi betyder teddybjörn, Bersi betyder isbjörn

Fridaaaa
0

#33 Söta namn :P

Lyan
0

:-) Det första är japanska, de andra isländska

Fridaaaa
0

#35 Ja det första har jag hört innan, :P
Hmmm varför ska jag jämt ha beslutångest? Haha för många fina bra namn ;)

Lyan
0

#36 Känner igen det :-P Namnet är ju väldigt viktigt som man ska vara nöjd med hela deras liv. Jag har några stycken som jag inte är nöjd med namnen, ett par har jag döpt själv, andra har varit döpta när de kom.

Har lite krångligt med både en Chache och en Xíexie, älskar bägge namnen men att säga dem efter varandra blir som en tungvrickaramsa XD

Fridaaaa
0

#37 Jag har samma problem var gång haha verkar kanske kräsen men jag tar jämt tid på mig att välja namn xD

Ja det kan jag tänka mig hehe

Lyan
0

#38 Jag har en hög namn att välja mellan men ibland passar det ändå inte. Sedan vill jag inte döpa djur som ska säljas till de "fina" namnen för de vill jag ju ha kvar :-P

Dovvs honbebisar skulle egentligen heta Dragon och/eller Ósk och Aitlins Xíexie och/eller Peipei  men eftersom allt gick som det gick kände jag att Xíexie som betyder tack passade lilla Xíexie perfekt. Dragon och Ósk hade inte heller passat henne eftersom hon är så überfeminim

Fridaaaa
0

#39 Inte lätt alltid ;) Tur att jag har till på söndag på mig, får då hämtar jag hem honom :P

Linneaundulat
1

Tuffy Trassel, Fluffy?

Skrattande

Ps: Vad kul att det kommer en liten nykomling, Grattis!

BlommaMin vardagsblogg: http://minasmadjur.devote.se/Blomma

Mvh Linnea

Fridaaaa
0

#41 Trassel har jag funderat på, fast med stavning: Trazzel :)
Fluffy låter lite som en pudel hehe

Lutie
0

Rufs, Jinx, Minus, eller Plus, han var verkligen söt! Skrattande

tantnett
0

Bästa är att låta han komma hem och vänta några dagar med namnet. Oftast så döper dom sig själva, alltså jag menar att när dom väl kommit hem och man börjat bekanta sig med dom så poppar ett namn upp när man minst anar. Skrattande Och ibland ett namn som man inte ens en gång tänkt sig, Förvånad men det bara visar sig att den lille individen passar perfekt på just det namnet.  

Så jag gissar att din lille kommer att heta Lille Knut. Flört Ha ha. Nej det var ett litet skämt.

Peterlina
0

Jag har ju en Drutten som hetat så en dryg månad men jag tycker egentligen inte hon är nån Drutt. Rätt namn har bara inte dykt upp än. Ibland ser hon ut som ett lejon o då kallar jag henne Lejonell. ;D

tantnett
0

#45 Ja när du minst anar det så känns något namn helt rätt och kanske det blir så med just Lejonell? och det namnet är ju hur gulligt som helst.

Fridaaaa
0

#44 Ja ibland kan det ju mycket väl vara så hehe :P
Haha  :P

Jarado
0

Pixi eller Trollet

PiggieVille
0
Fridaaaa