Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbilderfilmer
Läst 1004 ggr
[SuZu]
1

Kitsune 3 månader idag!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vet ni vad? Skrattande Min lilla tjej är exakt 3 månader idag!

Jag har varit lite osäker på när hon föddes men nu vet jag det exakta datumet! Den 21/5 föddes hon och är idag hela 3 månader gammal! Min fina tjej, är så glad att jag hittade henne! Tack så mycket Amalia.L för denna underbara lilla sötnos!

Lindblom7
0

Grattis till söta Kitsune :-D

kodex
2

Får väl säga grattis till min lilla Dimma då med :) Som är kullsyster till Kitsuna.

kodex
2

Och en bild på hennes bedårande hallonröda ögon!

[SuZu]
0

Åhh var det dig hon hamnade hos! Skrattande Så söta dom är våra små! Glad

kodex
0

#4 Jajjemen! Det tog lite tid med transporten ner hit till Skåne men till slut kom hon :) Valde ju ett tag där mellan Kitsune och Dimma men det var faktiskt Dimmas ögon som avgjorde valet till slut! Båda två är ju för övrigt olagligt söta!

[SuZu]
0

#5 Jo det är ju en bit mellan Gävle och skåne hehe.. Där ser man ^^ är jätteglad att jag köpte henne.. hon är ju så himla fin min lilla tjej! <3

Ja hon är fantastiskt vacker din Dimma, kan knappt tro att hon kom ifrån samma kull som min lilla donna! :) De är ju så olika liksom ^^

[Nova101]
0

Nu är detta en gammal tråd om min lilla älskling Kitsune, men kände att jag inte ville skapa en ny tråd för detta!

Lilla Kitsune, som var så liten och nätt.. fyllde knappt ut min ena handflata när jag fick hem henne! Så himla liten och helt gudomligt söt.

Passade på att väga henne efter jag klippt klorna ikväll och nu idag väger hon 741 gram!!! Alltså, vad hände?! Skrattande

Jag fick en chock när jag tog upp henne ur buren! xD Hon är så stor och fin min tjej, pälsen har blivit helt underbart fluffig och hon har växt in sig i dom där jätteöronen! Tänk att tiden har gått så fort, att hon redan är över 5 månader gammal!

Jag fattar fortfarande inte!

Amalia.L
2

Grattis sötnosar! Kul att se bilderna…ska visa dem för min dotter Ronja. Hennes marsvin Ojsan är mamma och hon döpte bebisarna efter sitt favoritprogram Gladiatorerna.

[Nova101]
0

Fler bilder kommer! Tigra har börjat gå upp i vikt nu, hon får massor av gott här hemma och verkar väldigt nöjd med sina nya burkompisar! Skrattande

kodex
0

Wow! Dimma väger hela 100g mindre än Kitsune! Vägde henne nu nyss till 634g! Hon har också blivit ett riktigt fluff och gör sin utställningsdebut på lördag!

[Nova101]
0

OJ jag trodde att Dimma skulle väga mer Förvånad då hon redan vid 3 månader var mycket större än Kitsune! Men gud så roligt, jag är så nyfiken på hur din tös ser ut nu! Kan du bjuda på en bild? Skrattande Och lycka till, hoppas hon kammar hem alla priser! ^^

Haha ja jag fick en chock, vikten gör sig så fin på henne och pälsen är som din Dimma, alldeles underbart fluffig! Går alltid förbi buren, plockar upp henne och gräver in näsan i hennes underbara päls! Skrattande Älskar henne, hon är så härlig!

kodex
0

Den här tog jag nyss :)

kodex
0

Här slappar hon med polaren Wixen :)

kodex
0

Och så bara måste jag visa hennes söta bordsskick! Hon använder alltid tassarna när hon äter! Vilket ingen av mina andra nöffar gör!

[Nova101]
0

Gud så fina bilder! Dem är så lika varandra men ändå inte! Skrattande Håller verkligen med dig om hennes hallonröda ögon, så galet läckra! Vad heter hennes färg? Skrattande

kodex
0

Tackar! Hon är pink eyed lilac/lemon, troligen, är ju svårt att veta med pet-marsvin! Pink eyed lilac kunde jag luska ut själv men sen fick jag ringa till Amalia angående den andra färgen och hon bekräftade det jag trodde och trodde att den andra var lemon.

[Nova101]
0

#16 Jag är inte alls så kunnig när det kommer till färger ännu men måste säga att hennes färg är otroligt läcker tillsammans med hennes hallonröda ögon! Roligt att det blev en så härlig kull med så pass olika färger. har dock ingen aning om vad för färg/färger Kitsune har! Skulle vara intressant och veta! Glad

sandraedlund
1

#14 Precis så där med tassarna gör min Nintendo med! Ingen av de andra grisarna gör det men han skall alltid hålla fast maten när han äter den :p ser väldigt roligt ut när man ser det ;)

kodex
1

#18 Hihi, kul att det finns en till som gör likadant :) Jag tycker det ser urgulligt ut!