Ännu större burar
Jag och sambon har ju precis byggt bokhylleburar, men vi är dock inte riktigt nöjda. Den ena har alldeles för hög kant och alldeles för smal i bredden, den andra duger, men vi vill ge våra grisar det bästa. Så vi surfade in på Ikea och hittade dessa. Ikea Tre stycken sådana så hade jag vart supernöjd :D
Blocket! Billigt billigt. 
När min tid för bokhyllebursbygge kommer (hade velat nu, men har en ryggskada för tillfället och bygga bur är nog inte optimalt för den;)) så kommer blocket vara min kompis. Finns massor där. Även bortskänkes.
På Facebook finns också såna bytesgrupper där det också bortskänkes en hel del.
Bokhyllorna behöver ju inte vara top notch liksom. :)
Har också tänkt så, har ju tur med att ha en sambo som är otroligt händig så han sa att billigast är nog att bygga själv så får man precis så som man vill ha. Skulle även vilja ha sådana här förvaringsplats
Jag funderade lite på MDF-bräda också. Tillsågad på byggmarknaden så att det blir rätt. Det behöver inte absolut vara billigt egentligen, men jag skulle uppskatta att ha en bur som inte är ful, vilket jag tycker gallerburarna är.
Jag är själv väldigt händig så att bygga den ska bara bli kul. Om bara ryggen ville vara kompis med mig. ;(
Jag har en sån billys vit 202 *80 cm till marsvinen. Hittade den dock på fyndavdelningen helt felfri för 200kr;) byggde ihop den själv och fixade vaxduk. Jag är inte händig men det var inte svårt!