Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettuppfödare
Läst 2585 ggr
fossingen
0

Rospiggens uppfödning?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Köpte ett marsvin förra året en Teddy med stam på djuraffär i luleå kring hmm.. november? Hans stamtavla blev given till en annan person då de mixade ihop stamtavlorna, så jag stod där med stamtavla på en hane (från samma kull) alltså ej den korrekta. (Jag minns att jag försökte ringa uppfödaren utan resultat, alltså 2011, sen gav jag upp)

Men de mindes att han igentligen skulle hetat Kurt, kommer ihåg att stammen innehöll mycket Rospiggens. Nu kommer jag ej ihåg vem uppfödaren är men hade vart intressant och veta ev få tag i korrekta härstamningen bara så jag vet med om färgbakgrund osv. Här kommer lilla Kurre.

Abico
1

Men om du har en stamtavla på kullbrodern så är det ju rätt stamtavla?

Hanna 

fossingen
0

Alltså brodern till Kurre, hans stamtavla fick jag, namnet och färgen är fel (stämmer inte med min kurre), visst kan jag kolla där vad föreldrar osv eftersom det stämmer, men jag hittar inte stamtavlan.. Så jag tänkte ifall den som fött upp honom kanske skulle finnas på forumet, men kanske icke..

Creation
0

Var det en stamtavla eller ett registreringsbevis? Om han är registrerad i Svenska marsvinsföreningen, kan du ju maila registrator och fråga om uppgifter(förutsatt att du har hans korrekta, registrerade namn).

Försök att hitta kullbroderns stamtavla annars. Den är ju lika bra den, om det enda som inte stämmer är hans namn och färg.

Rospiggens har f.ö. lagt ner sin uppfödning, vad jag vet.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Eulwen
0

Rospiggens har dragit ner, men inte lagt ner helt. Ska fortsätta med teddysar i mindre skala.

fossingen
0

#3, Det är jag lite osäker på. Jag får ta och leta. Vad jag är helt säker på är att uppfödaren bodde i västerbotten, så jag har mailat en person som möjligt kan ha fött upp Kurre, får se om jag får svar.

[jgroth]
0

Han är min uppfödning, kontakta mig. Konstigt att du försökt få tag på mig då jag kollar mailen massor med gånger per dag. Svarar alltid i telefonen.

[jgroth]
0

Detta är dessutom Conny… inte Curt, så du fick rätt stamtavla.

fossingen
0

#6 Hej. Jag mailar dig via Mail nu;)

Eulwen
0

#6 Ts har ju inte vetat vem som är uppfödaren så det är väl kanske inte dig denne har försökt kontakta…?

[jgroth]
0

#9 jo hon har ju haft en stamtavla fast på det hon trodde var brorsan. Men det var korrekt stamtavla i slutändan. Vill inte att någon ska tro att jag är svår att få tag på, då det verkligen inte är så. Tror TS försök till kontakt var obefintliga… fast nu är det löst ! Skrattande

fossingen
0

Tack :D Jättesnällt av dig. Bugar och bockar för kullbilden också :)