Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: bilderfilmer
Läst 2190 ggr
Cafesinner
18

Min fina gamla gubbe.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Du är tröttare, gråare och krulligare för varje dag som går, vännen min. Jag är så tacksam för varje sekund jag får ha dig i mitt liv. Fina gamla man som alltid gör mig glad. Du finns alltid där för att slicka tårarna, kuttra kärleksfullt eller bara springa runt helt cpstört och putta på din ananaskartong. Du är nog ungefär nittiofem år nu, i marsvinsår. Lilla virrpannan.  Finns här och hjälper dig hitta maten, hoppa hela vägen upp på plankan och komma ihåg att dricka. Ända till slutet. Mamma älskar dig så oändligt<3

Cafesinner
5

Tussrumpa.

Cafesinner
1

Han älskar att vara ute i köket och busa <3

[Maijah]
3

Man blir ju helt varm i hjärtat bara av beskrivningen.. och bilderna är helt underbara. Han ser verkligen ut att vara genomgo :*

Cafesinner
5

:) Han är så himla fin, världens tamaste. När han hör mig komma in i köket springer han fram till mig och slickar mig på tårna eller något i den stilen haha. Och en av hans favoritgrejer när han rastas är sådana där pappsaker som är runt ananasburkar när man köper tre på en gång. Om man ställer en sådan som en tunnel så rusar han in i den, stannar och puffar upp den på ryggen, och springer runt med den på sig. Sedan när den åker av stannar han och springer in från andra håller. Han vill verkligen ha den där. Haha… <3

jezzijezz
0

Så fint skrivet! Glad

Cafesinner
0
Isnona
0

Vad sött! Får man fråga hur gammal han är i människoår ? :)

Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus

Cafesinner
0
Creation
0

Vilka utsökt charmiga bilder och fin beskrivning! Kyss Jag älskar bilden i #1. Ju mer man kollar på den, ju knäppare ser det ut, haha! Jag undrar verkligen om jag hade kunnat gissa vad det var om jag hade sett bilden i något annat sammanhang än just på ett marsvinsforum. ;) Eller vad någon som är relativt obekant med marsvin hade kunnat tro att det föreställer.

Jag får intrycket av att han är frigående(=rumsren?) förresten. Stämmer det? :)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Cafesinner
0

9 - Han går inte fritt hela tiden, nej. Men han får vara ute ofta. 
Vad är det som ser knäppt ut :P?

Creation
0

#10 Det ser ut som en liten hårboll ;) men det kanske bara är jag. Hur charmigt som helst i alla fall!

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Sanni
0

Vad fint du skrivit! Han låter som en jätte go gubbe Kyss

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

Buffen
0

Så himla fint beskrivet det är verkligen nåt speciellt med gamla marsvin <3

Marsvinsmaffian - marsvinsinspiration på internet

Cafesinner
0

11 - haha! Då skulle du sett honom förr. Han är en jättelustig teddykorsning och hade som långa korkskruvslockar på rumpan som en liten påfågel. Vi fick klippa bort dem för det fastnade skit i dem och sedan växte de inte ut igen :P

Mari
0

Åh vad fint skrivet och vilken härlig gogubbe :-D

Jag har en gammelgumma här som också snart blir 7år, dock varit till veterinären idag då hennes mage krånglar och hon är lite mer hängig :-( Det är tungt när de blir gamla och dessutom börjar bli dåliga

jag hoppas vi får ha våra gamlingar länge till

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Virvlan
0

Underbart söt =)