Vad är fel?
De senaste veckorna har jag hört att en av mina omplaceringsgrisar köjs (klöks). Det var först idag jag märkte vem det var och det är en 3-4årig dam som jag misstänker cystor på.
Det är inte heller bara i samband med mat utan det kan vara lång tid efter mat när dom springer runt på golvet.
Hon är frisk i övrigt och har gott om hull på kroppen, matglad och kissar och skiter. Inga tecken på smärta heller.
Det enda är att jag äntligen fått henne så pass tam att hon tillåter mig att klappa henne i buren och hon är lugn och sansad i knät.
Vad kan det vara för fel? Det sker ju flera ggr om dagen ibland.
Har du kollat i gapet så inget fastnat eller ser irriterat ut?
Syns ingenting 

Det kan inte vara så att hon äter för fort så att hon sväljer luft i samband med foderintaget?
Men om inte det så är faktiskt tyvär min misstanke att det kan vara något med hjärtat. 
Marsvin 4-ever
.
JA visst skulle det kunna tänkas vara så att hon "rapar". Men hon är inte vidare jätteglupsk heller 
Får sätta mig utanför buren en heldag och se om jag hittar nått samband med nånting.
Vad menas med köjs (klöks)?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#5 försöker kräkas, utan att få upp något typ…
Ts hoppas det inte är något allvarligt och att hon börjar må bättre !
så brukar några av mina marsvin göra det låter som dom ska kräkas
men när dom ulkar efter de så äter dom bajskorv, också sen när dom gjort de då är bra då fortsätter dom som vanligt med allt igen
Min största misstanke är att det är päls som fastnat i svalget.
Jag tror inte att det är nått farligt för hon är så pigg och glad. Men man vill ju gärna veta VARFÖR hon gör som hon gör.