Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 673 ggr
Misarn
0

Mirra dålig i magen

Mirra har varit dålig i magen till och från en längre tid nu, i början av förra veckan blev hon sämre och jag har stödmatat med CC och det har börjat bli bättre men så fick vi ett bakslag igår och har gett henne risavkok och banan nu på morgonen och ska iväg och köpa lite som kan hjälpa henne. Under hela denhär tiden har hon varit pigg och glad och varit med överallt och ätit allt (vilket inte jämt varit till hjälp) men så satt jag och läste igår att det inte är så bra att ge henne kål för att det är lite svårt att smälta men vad kan jag ge henne för att inte förvärra hennes tillstånd nu när vi är påväg uppåt igen.

pinku
0

Jag antar att du redan har sett artikeln, men jag klistrar in den ändå för säkerhets skull:

http://marsvin.ifokus.se/articles/4d713b72b9cb462233052c13-diarr-och-forstoppning?articles-1

Vad jobbigt för er! Hoppas hon blir bättre snart. Det måste vara ett jättejobb för dig, och för Mirra också såklart. Lycka till med lilla magen!

Misarn
0

#1 tack så mycket har läst den artikeln och även på humlans marsvin, det som jag tycker är märkligt är att hon är endå pigg och pratar och är med dom andra, men har köpt Arrowrot-pulver och persilja så får vi se hur det går under dagen. Något vitkål får hon definitiv inte. Vilka frukt/grönsaker innehåller mycket kalium?