Betty börjar bli gammal :/
Hon är nu fyra år och tre månader. Hon har fått mer vita hårstrån så pälsen ser lite gråaktig ut. Man känner ryggbenen ganska tydligt om man känner på bakdelen på henne trots att hon har lite mage :/
Jag vill inte att hon ska lämna mig :'(

alla vet att slutet kommer och går,ingen vill att ens marsvin ska dö,det är hemskt att komma hem från skolan och inget liv finns där:(,min sittuation var anorlunda men i prencip samma sak. min hund kevin var vi tvugna att sälja för vi inte hade tid med honom och jag fick gå hem på rasten och säga adjö till honom för sedan skulle han åka iväg med sin nya ägare,så jjag pussade hejdå och stack tillbaka till skolan. när jag kom hem kändes det tomt,ingen galoppering fram till dören och ingen piskande svans,och inga pusserier så jag kände mig ensam men sedan fick jag marsvin så det vart också kul,och jag är fortfarande ledsen mycket nu för att hans födelsedag var den 15 juni och jag glömmde den. men man kommer över det. och ett tips,du kan ge dina marsvin massor med vitaminer och grönsaker i fulla mängder då lever hon längre och du säger att hon är fyra,dom flesta dör när dom är 7 år så gå till vätrinären,och köp vitaminer för benen typ kalciumvitamiiner.
ps:17 personer har besökt sidan men bara jag har skrivit:) så alla som går in på detta inlägg SKRIV NÅGOT! som om man är för upptagen för att uppmuntra någon.

21*?!(21 då,ännu värre):@
Det är alltid tråkigt när ett djur dör, tyvärr kommer det alltid att hända. Mitt äldsta marsvin är 3½ så han har nog förhoppningsvis en tid kvar, men en av mina kaniner är 6 år så hon kanske inte har så lång tid kvar :( Men man får se det från den ljusa sidan, så länge man haft djuret så har man haft det roligt :)
- Mvh Emma
Det är trist att marsvin inte lever så länge. Och nu när Sune är 5 år och börjar bli gammal och trött så är det alltid med hjärtat i halsgropen jag kikar in i hans bur på morgonen. Men man kan ju hoppas att även om grisen börjar bli seg och gråhårig att h*n ska klara sig och vara ett av de marsvin som blir riktigt gamla. Samtidigt vill man ju att dom ska lämna en medan dom fortfarande är glada, kände en tjej vars marsvin blev 11 år, men de sista 5 åren eller så, så låg hon bara tyst i sin bur dagarna i ända. Och det känns ju inte bra heller :/
Hoppas att Betty är en stark och frisk dam som får ett par år till iaf.
Kram Hanna och Sune
Hanna
Oj, elva år! Vill att mina små ska leva så länge..Var det ett uppfödarmarsvin eller ett från djuraffär, bara för statistikens skull?
Helena
#5 - Haha ^^ Nä, jag tror hon fött upp det själv. Det var något sheltie liknande.
Hanna
Oj 11 år :o
- Mvh Emma
Okej:) Men vet du stammen då?
Helena
#8 - Ingen aning. Jag pratade bara med ägaren ett par gånger (bodde granne med min fd. vän) och var inne och hälsade på marsvinet någon gång bara. Men jag tycker nog inte hon verkade jätte lycklig över sin ålder. Bara låg och halvsov dagarna i ända.
Hanna