Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 522 ggr
Araminta
0

dräktig med sällskap?

Jag har länge funderat på om en marsvins hona måste vara ensam i sin bur när de börjar bli dags att föda? Min ena hona är dräktig igen och går tillsammans med sin dotter ifrån hennes första kull. Men kan hon gå kvar tillsammans med mamman hela tiden ändå? eller ska jag flytta på henne till en annan bur när det börjar bli dags? Vad tycker ni är bäst? Har ett vagt minne av att ha läst att honorna brukar hjälpa varandra när det en av dom får ungar? Eller är jag helt ute och cyklar?

<3 Kärlek är som en cirkel, den tar aldrig slut… <3

Picasso
0

Du kan lugnt låta dottern gå kvar om de trivs med varandra och inte bråkar :)

Araminta
0

trivs gör dom, enda gångerna jag sett dom tjaffsa är runt mat då mamman kan ge dottern ett litet tjuvnyp ^^ Men inget mer. Men då låter jag dottern gå kvar helt enkelt. Ska bli kul med små tussar igen, även fast denna gång inte riktigt var planerad. Men jag har inget som helst emot det. :) Och de bästa är att hon har sånt underbart psyke och är en superduktig mamma. :)

Fridaaaa
0

Det går bra så länge dom inte stressar varandra :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

godisgrisen
2

Jag skulle vijla påstå att honor som ska föda SKA ha minst en burkompis. Det ger trygghet. Att dela dem innan födseln är väldigt olämpligt då det stressar den blivande mamman.

Araminta
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ah, gud va härligt! För jag skulle känna mig så elak om jag skulle flytta på lillskruttan då hon aldrig lämnat mammas sida i stort sätt. :) fast tösen börjar ju bli gammal nu så :P Tack hälsar mor i huset och dotter på taket. :)

Araminta
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

och sonen såklart! :)