Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: boendeinredning
Läst 1449 ggr
Peterlina
0

Nu ska det byggas bur!

Var på IKEA med en kompis i fredags och hittade perfekta hyllan för våra behov.

En sån här
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10102135/

Och blev jag lite lycklig när jag hittade just den på reaavdelningen mycket billigare? 
Tur jag hade kompisen med mig som kunde bära för jag kan inte det för tillfället.

Så nu planerar jag hur jag ska få till denna bur med de olika delar som jag vill ha. Det ska skäras ur och sättas i lite plexiglas och göras lite extrahylla och så.

Spännande!

Jarado
0

Vad roligt! Lycka till med bygget :)

pinku
0

Jaaa! Burbygge-tråd! Älskar dem! Ska följa med spänning! :)

Peterlina
0

Nu har jag varit runt och köpt tillbehör som jag behöver. Jag gillar att hitta andra alternativ än det man kanske först tänker man ska ha.

Som att istället för dyrt plexiglas så har jag köpt en billig ram på ikea som har en plastframsida. Kommer funka det med tror jag. Om inte så kommer jag ha en ram i alla fall ;D

Nu ska bara maken komma hem så han får leka med sticksågen åt mig. Min rygg får som sagt inte. :/
Annars är jag faktiskt bättre än han på sånt där (shhh, säg inget till honom)

Peterlina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sådär, nu har jag, med viss hjälp av maken, byggt bur.

Såhär blev det. :)

Helhetsbild:

Peterlina
0

Och här är en bild från andra hållet.

Och här har Shaun lagt ner huvudet. Det är något nytt. Han kom ju hit i tisdags och har varit väldigt på sin vakt, men här var han visst trygg på en gång.

Peterlina
0

Mer vinklar

Peterlina
0

På måndag kommer det komma en leverans med hampaströ och då blir det sånt i buren istället för fleece, men tills dess får det vara såhär.

Varken jag eller marsvinen tål kutterspån alls tyvärr, så vi får prova med hampaströ. I lådorna är det alltså alspån men det var ju nästan slut eftersom jag väntar på det där hampaströet…

[Maijah]
0

Men så fint det blev! Alltid kul att kolla på olika burbyggen :)

Abico
0

Vad fint det blev, gillar verkligen de små krypinhusen. Smart att använda ram"glas"!

Hanna 

kodex
0

Jättefint :D

Ratzo
0

Kan dem inte rymma ut? :)

I can't drown my demons, they know how to swim.

Teddymarsvinet
0

Jätte fin bur! Vad är det för mått? :)

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Peterlina
0

#11, nej, det brukar sitta en plastskiva på framsidan när jag inte är i närheten. :) Dessutom är de fegisar som inte vill smita ;)

#12 Den är 128*60 passar perfekt för oss, då de ändå är ute i sin "hage"på dagarna där det är ungefär 3 kvm att leka på. :)